اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

34 هکتار برای ساماندهی آهن‌فروشان به شهرداری واگذار شده است

شهردار اردبیل گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل تلاش کردیم تا مشکل انتقال میدان آهن‌فروشان اردبیل به خارج از شهر را با واگذاری 34 هکتار زمین به شهرداری با ترک تشریفات حل کنیم.

34 هکتار برای ساماندهی آهن‌فروشان به شهرداری واگذار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: ما بر اساس این مجوز زمین مورد نیاز را تحویل گرفته و طراحی مورد نظر برای انتقال میدان آهن‌فروشان را به محل جدید با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه موضوع حمل نخاله‌های ساختمانی و اهمیت آن کمتر از زباله نیست، تصریح کرد: با توجه به مشکلات بهداشتی و ایجاد منظر بد شهری سعی کردیم در حمل و دفع این پسماندها راهکار مطلوب و مناسب را پیش‌بینی کنیم.

بدری خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه فعلی نواقصی در این زمینه وجود داشت که سعی کردیم موضوع دادن سپرده به شهرداری از سوی متقاضیان در حمل صحیح نخاله‌های ساختمانی را برطرف کنیم تا افراد در دریافت مجدد این سپرده دچار مشکل نشوند.

این مسئول اضافه کرد: در آیین‌نامه جدید مشکل مربوط به حجم نخاله‌ها، نحوه انتقال آن، ‌ساختمان‌های تخریبی و پیش‌بینی میزان نخاله تولید شده را مشخص و معین کردیم و پیمانکار باید در قالب آژانس حمل نخاله‌های ساختمانی را انجام دهد.

وی بیان کرد: ‌اگر در این زمینه موفق به انجام تعهدات نشویم ایده جدیدی را به کار می‌گیریم که در آن قرار است در قبال حمل و جمع‌آوری پسماندها و نخاله‌های ساختمانی از صاحبان ملک مبالغ مورد نظر دریافت شود تا خود شهرداری موظف به این امر باشد.

شهردار اردبیل یادآور شد: ما معتقدیم راه‌اندازی آژانس‌های حمل خاک و نخاله و صدور مجوز لازم از سوی اماکن و اصناف به افراد صلاحیت‌دار می‌تواند مشکلات ترافیکی را برطرف و بسیاری از معضلات را نیز به سرعت حل کند.

بدری در ادامه سخنان خود به تفویض اختیارات وزیر از بابت ارائه تخفیف 40 درصدی در پرداخت عوارض و پروانه ساختمانی برای دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و ادامه داد: استاندار تصمیم گرفته است که این دستورالعمل کاهنده عوارض دولتی را اعمال کند تا رغبت و علاقمندی برای پرداخت بدهی‌های گذشته دستگاه‌های دولتی فراهم آید.

تقاطع غیرهمسطح ایستگاه راه‌آهن اردبیل را راه و شهرسازی اجرا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود گفت:‌ در سفر اخیر وزیر و معاونان راه و شهرسازی و در بازدیدی که معاون ساخت و توسعه وزیر از تقاطع آقا باقر در نزدیکی ایستگاه در حال ساخت راه‌آهن اردبیل داشتند، قرار شد این تقاطع غیرهمسطح با تأمین اعتبار وزارت راه و شهرسازی اجرایی شود و ما تنها تملک زمین مورد نیاز را انجام دهیم.

بدری با قدردانی از همت و حمایت وزیر راه و شهرسازی و استاندار در اجرایی شدن این تقاطع غیرهمسطح با هزینه‌ای معادل 6 میلیارد تومان برای دسترسی راحت‌تر به ایستگاه مرکزی راه‌آهن اردبیل افزود:‌ ما ظرف روزهای آینده تمام مستندات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح را به وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌کنیم تا آنها بتوانند این پروژه را با طراحی مناسب اجرا کرده و مشکلات کمربندی آقا باقر و نیار حل شود.

وی خاطرنشان کرد: با درایت مسئولان استانی اختلاف بنیاد مسکن و شهرداری در منطقه کمربندی نیار در حال برطرف شدن است و قرار است مطالبات بنیاد مسکن با کمک استانداری پرداخت شده تا مشکل حسابرسی آنها نیز حل شود.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول