اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از انتظار چندین ساله مردم فیروزکوه گزارش می‏دهد

ساماندهی حمل و نقل فیروزکوه در پیچ و خم عملکردهای جزیره‏ای

نبود سامانه حمل و نقل یک‏پارچه در شهرستان فیروزکوه و عملکردهای جزیره‏ای واحدهای خدمات‏رسان در این عرصه، این روزها به معضلی پیش پای مردم و به ویژه مسافران این شهرستان تبدیل شده است.

ساماندهی حمل و نقل فیروزکوه در پیچ و خم عملکردهای جزیره‏ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شهرستان فیروزکوه در منتهی‏الیه شمال‏شرقی استان تهران واقع شده ‌است و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌شود.

فیروزکوه در مسیر شاهراه‏های ایران قرار گرفته و جزو شهرهای بین راه‏های ترانزیتی محسوب می‏شود و از مسائل قابل توجه در این منطقه، صعب‏العبور بودن آن است.

فیروزکوه در بین سه گردنه معروف و برف‏گیر کشور قرار دارد؛ از طرف تهران، گردنه امین‏آباد و از طرف سمنان به گردنه بشم منتهی می‏شود؛ اما خطرناک‏ترین و پرحادثه‏ترین گردنه منطقه، گردنه گدوک است که به ناحیه شمال کشور ختم می‏شود.

تعریض راه‏های مواصلاتی شهرستان فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، در مجموع 100 هکتار از زمین‏های منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه به منظور تعریض راه‏های مواصلاتی، ایجاد فضای سبز در مسیر جاده‏ها و احداث کولاک‏گیر منطقه گدوک امسال در اختیار وزارت و شهرسازی قرار گرفته است.

به منظور احداث واحدهای راهدارخانه جدید در گردنه‏های برف‏گیر بشم و گدوک و راهدارخانه ارجمند نیز در مجموع 300 متر مربع از زمین‏های منابع ملی به راه و شهرسازی واگذار شده است.

حتی ایل‏راه‏های شهرستان فیروزکوه نیز در دفتر روزنامه رسمی قوه قضائیه به ثبت رسیده است و با این اقدام، از هرگونه تعرض به ایل‏راه‏ها جلوگیری می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، دام‏هایی که از کویر استان سمنان به مناطق ییلاقی طالقان، کرج، دماوند، قزوین، لار، نور، بلده، پلور و حاشیه هراز کوچ می‏کنند، باید از ایل‏راه‏های شهرستان فیروزکوه عبور کنند.

وجود حدود 400 کیلومتر راه عشایری در سطح شهرستان فیروزکوه نشان‏دهنده گستردگی و وسعت زیاد شهرستان فیروزکوه است.

بزرگ‏ترین شهرستان استان تهران بدون سازمان حمل و نقل و پایانه‏ها!

شهرستان فیروزکوه به عنوان بزرگ‏ترین شهرستان استان تهران پس از انتزاع استان البرز، قرار داشتن بر سر مسیر مواصلاتی سه استان بزرگ کشور و برخورداری از جمعیت مهاجر فراوان به خصوص در فصل گرما دارای اهمیت بسیاری است.

بهره‏مندی از قابلیت‏های گردشگری و توریستی و وجود دو دانشگاه آزاد اسلامی و پیام‌نور، دو کارخانه سیمان و دو شهرک صنعتی، از وجود سازمان مستقل و شناسنامه‏دار حمل و نقل و پایانه‏های عمومی بی‏بهره است.

این در حالی است که در سال‏های گذشته هر یک از واحدهای مینی‏بوس‏رانی، اتوبوس‏رانی، تاکسی‏رانی و خطی بین‏شهری به صورت جزیره‏ای و مستقل از یکدیگر به حمل و نقل مسافران مبادرت ورزیده‏اند؛ اما این سامانه‏ها هم‏اینک و با توجه به توسعه شهرستان پاسخگوی نیازها نیست.

امنیت مسافران؛ حلقه فراموش‏شده حمل و نقل در فیروزکوه

امیرهوشنگ علی‏اکبرخانی، یکی از شهروندان فیروزکوهی با اشاره به اهمیت مسئله امنیت مسافران گفت: همه مسئول هستند تا امنیت مسافران شهرستان فیروزکوه را تامین کنند.

وی تصریح کرد: افراد و مسافران سوار شدن در خودروهای شناسنامه‏دار را بر خودروهای گذری ترجیح می‏دهند.

عاصفه الله‏وردی، یکی از دانشجویان فیروزکوهی نیز در این ارتباط گفت: مردم انتظار دارند که سوار خودروهایی برای جابه‏جایی شوند که خواسته‏های آنان را اجابت کرده و در صورت تخطی پاسخگو باشند.

این دانشجو می‏گوید: بسیاری از خودروها مورد اطمینان نیستند و به همین خاطر، باید مدت‏ها منتظر بود تا برای جابه‏جایی از مسیری به مسیر دیگر، سوار خودروی مطمئن شد.

معاون فرماندار فیروزکوه:

شهرداری و شورای شهر فیروزکوه مسئول هستند

در همین حال، معاون عمرانی فرماندار فیروزکوه در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ساماندهی سیستم حمل و نقل همگانی به منظور رفاه حال شهروندان و روستاییان، یکی از اولویت‏های سال 92 این شهرستان است.

هوشنگ نیکزاد گفت: متولی انجام این امر، شورای اسلامی شهر فیروزکوه بوده که در مرحله اخذ تاییدیه استانداری تهران و مجوزهای لازم است.

معاون عمرانی فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: با پیشنهاد شهرداری و مصوبه شورای شهر فیروزکوه، زمینی به وسعت 13 هزار متر مربع در منتهی‏الیه منطقه چمن کلفور برای این منظور در نظر گرفته شده است.

فرماندار فیروزکوه:

فیروزکوه از یارانه‏های حمل و نقل عمومی بی‏بهره مانده است

ابوالقاسم مهری، فرماندار فیروزکوه نیز در این زمینه به فارس گفت: هم‏اینک به دلیل نبود سیستم حمل و نقل عمومی، شهرستان از مزایا و یارانه‏های مخصوص آن بی‏بهره مانده است.

وی افزود: محل جانمایی شده به این منظور مورد تایید مجموعه فرمانداری فیروزکوه است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

فرماندار فیروزکوه با تقدیر از عملکرد شورای اسلامی و شهرداری فیروزکوه در این عرصه ابراز امیدواری کرد؛ در کوتاه‏ترین زمان و با وفاق، همدلی و وحدت رویه متولیان امر، این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

شهردار و رئیس شورای شهر فیروزکوه:

قرار نیست محل پایانه به چمن کلفور فیروزکوه منتقل شود

خبرنگار فارس در شرق استان تهران در راستای تکمیل گزارش خود سراغ شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه رفت و گرچه این گفت‏وگوها چندان ادامه نیافت؛ اما مشخص شد که قرار نیست برخلاف ادعای فرماندار و معاون عمرانی فرماندار شهرستان فیروزکوه، محل پایانه به چمن کلفور فیروزکوه منتقل شود.

شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه در این زمینه با رد شایعات مبنی بر تغییر محل پایانه به سمت چمن کلفور، آماده‏سازی آن را در این محل زمان‏بر توصیف کردند.

این دو مسئول افزودند: کاربری این منطقه، فضای سبز تعریف شده و احداث پایانه در این محل جای اشکال است.

انتهای پیام/2568/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول