اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد

ساماندهی 500 طلبه در انجمن‌های فرهنگی و هنری

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بیش از 500 نفر از طلاب خواهر و برادر در قالب شش انجمن این مرکز ساماندهی شده‌اند.

ساماندهی 500 طلبه در انجمن‌های فرهنگی و هنری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی کمساری پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد اظهار کرد: لازم است امور و شاخصه‌هایی برای رشد و بالندگی فرهنگ و هنر به عنوان ضرورت وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید بسترسازی لازم برای بالندگی فرهنگی و هنری صورت گیرد و اگر این امر محقق نشود نمی‌توان به تولید محصولات فرهنگی و هنری خوش‌بین بود.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات سال‌ها قدمت دارد که بخشی از آنها در رونمایی امروز متبلور شده است.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و جریان‌سازی فرهنگی و هنری از دیگر فعالیت‌هایی است که باید برای تولید آثار فاخر مورد توجه قرار گیرد.

کمساری ادامه داد: اگر جریان‌سازی فرهنگی و هنری وجود نداشته باشد نمی‌توانیم استعدادها را شناسایی کنیم بنابراین باید جریان فرهنگی مانند رودی جاری باشد و بازار هنر در حوزه علمیه گرم باشد.

وی با تأکید بر ایجاد فضای اعتماد و اعتمادسازی گفت: وجود فضای اعتماد و اعتمادسازی برای تولید آثار فرهنگی و هنری از ضرورت‌های دیگر محسوب می‌شود به طوری که هنرمند برای تولید آثار فاخر به این اعتماد نیازمند است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: اگر سازمانی بتواند اعتماد هنرمند را جذب کند می‌توان به خلاقیت و تولید آثار هنری امیدوار بود.

وی با اشاره به رویکرد نهادهای فرهنگی و هنری برای موفقیت گفت: استمرار در برنامه از جمله رویکردهایی است که باید در نظر گرفته شود زیرا در سایه گسیختگی برنامه‌ها و بی‌برنامگی توفیقی حاصل نمی‌شود.

کمساری تصریح کرد: استمرار در برنامه‌ها و حمایت از آنها‌ از جمله رویکردهای غالب است که هر نهاد فرهنگی و هنری باید به آن توجه کند.

وی عنوان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی دانشگاهی است که به هنر به عنوان زبان رسانه برای تبلیغ دین نگاه می‌کند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایجاد انجمن‌های فرهنگی و هنری یکی از بزرگترین دستاوردهای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی است گفت: بیش از 500 نفر از هنرمندان فرهیخته از طلاب خواهر و برادر در قالب شش انجمن این مرکز ساماندهی شده‌اند و تولیدات این انجمن‌ها در رشته‌های مختلف ارائه شده است.

وی با اشاره به رونمایی از آثار مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: 27 اثر مکتوب و 21 اثر تصویری در حوزه این آثار هستند که در بخش تبلیغ کتاب خاطرات چهار نفر از مبلغان از جمله این آثار محسوب می‌شود.

کمساری یادآور شد: کتاب شعر بیداری اسلامی، نافله غزل، مجموعه مقالات همایش هنر و تبلیغ از دیگر آثار مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام/78003/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول