اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بوشهر اجرا می‌شود

طرح ساماندهی ترددهای دریایی در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: طرح ساماندهی ترددهای دریایی در ایام تعطیلات نوروز در بوشهر اجرا می‌شود.

طرح ساماندهی ترددهای دریایی در ایام نوروز

علی ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: تشکیل کمیته تخصصی ساماندهی ترددهای ایمن دریایی و برنامه‌ریزی اجرای این طرح با مشارکت و نظارت 50 نفر از کارشناسان دریایی در بوشهر و بنادر تابعه استان بخشی از اجرای طرح مذکور است.

نظارت 6 فروند شناور ناجی برای فعالیت قایق‌های تفریحی

وی افزود: در همین ارتباط شش فروند شناور ناجی و قایق‌های تندرو برای نظارت بر فعالیت قایق تفریحی و کشتی‌های مسافربری در نظر گرفته شده و آمادگی انجام عملیات‌های جستجو و نجات دریایی را خواهند داشت.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین یک فروند بالگرد برای عملیات‌های پایش هوایی و خدمات جستجو و نجات در تمام ایام تعطیلات آماده خواهد بود.

ابراهیم‌زاده اضافه کرد: تمامی ایستگاه‌های مخابرات دریایی شامل ایستگاه‌های بوشهر، دیلم، گناوه، خارک، لاور ساحلی، دیر و عسلویه به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمات دریانوردی ایمن می‌پردازند.

شماره 1550 برای تماس با ایستگاه‌های مخابرات دریایی

وی خاطرنشان کرد: شماره تلفن 1550 بدون پیش کد برای ارتباط مستقیم تمام شناورها با ایستگاه‌های مخابراتی، در ایام تعطیلات نوروز راه‌اندازی و فعال خواهند شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: در این مدت تعطیلات، مانور دریایی و هوایی جستجو و نجات با حضور نمایندگان کمیته استانی جستجو و نجات دریایی به روی یک فروند کشتی مسافربری در تاریخ دوم اسفندماه به منظور ارتقا سطح توان آمادگی و پاسخگویی کارشناسان و تجهیزات دریایی و هوایی برای عملیات‌های جستجو و نجات اجرا شد.

ابراهیم‌زاده گفت: انجام بازرسی متمرکز شناورهای مسافربری و برگزاری دوره آموزشی برای خدمه شناورهای مذکور بخش دیگری از اجرای طرح ساماندهی ترددهای دریایی در ایام نوروز است.

تامین جلیقه نجات برای شناورهای مسافربری و قایق‌های تفریحی

وی افزود: تعیین محدوده تردد قایق‌های تفریحی با استقرار بویه‌های شناور در نوار ساحلی بوشهر و به کارگیری سه تیم خدمات نجات غریق در بوشهر و بنادر تابعه از دیگر برنامه‌ها در قالب طرح ساماندهی ترددهای دریایی است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تامین جلیقه نجات برای شناورهای مسافربری و قایق‌های تفریحی، چاپ بنر اشاعه فرهنگ ایمنی و نحوه پوشش جلیقه نجات و حفاظت محیط زیست دریایی و نصب در ورودی شهرهای بندری و ایستگاه‌های محل سوار شدن و پیاده شدن مسافران در بوشهر و تمام بنادر تابعه از دیگر اقدامات انجام شده در ارتباط با طرح ساماندهی ترددهای دریایی است.

ابراهیم‌زاده یادآور شد: کارشناسان دریایی نیز در برنامه زنده رادیویی زندگی و دریا حاضر شده و اصول ایمنی دریانوردی را برای دریانوردان تشریح می‌کنند.

وی گفت: تدوین الزامات قایق‌های تفریحی و ابلاغ به تعاونی قایق‌داران تفریحی و فرمانداری‌ها و مراجع ذیربط از دیگر اقدامات اجرای طرح ساماندهی ترددهای دریایی است.

انتهای پیام/66006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول