اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز:

حمل بار در شیراز ساماندهی و زمان‌بندی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز با بیان اینکه در سطح شیراز نباید شاهد حمل تیرآهن به وسیله وانت‌بار باشیم، گفت: زمان‌های حمل بار در این کلان‌شهر در شبانه‌روز مشخص می‌شود.

حمل بار در شیراز ساماندهی و زمان‌بندی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسام قلعه‌دار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: مسدود شدن تقاطع حافظیه - ادبیات بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان فارس انجام شده است.

وی افزود: به لحاظ موقعیت ویژه گردشگری این منطقه و شهر شیراز و برای اینکه با ایجاد ایمنی پیاده‌روی یک فضای شهری آرام شکل بگیرد این مصوبه تصویب شد.

قلعه‌دار اضافه کرد: ایجاد حس تعلق و تعامل مدنی در شهرهای گردشگرپذیر بسیار مهم است و از سوی دیگر امروزه برای ایجاد آرامش در شهروندان یک کلان‌شهر و لحظاتی پیاده‌روی به دور از بوق و سر و صدای خودروها مناطقی به عنوان پیاده‌راه در شهرها مشخص می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این محور مسیرهای جایگزین دارد و شیراز شهری با خیابان‌های عرضی و طولی فراوان است و از نظر شبکه‌های طولی مشکلی در سطح شهر وجود ندارد.

به گفته وی، در شیراز تنها محدودیت‌هایی از سمت شمال به جنوب وجود دارد که آن نیز با احداث پروژه‌های جدید رفع می‌شود.

مسائل یک شهر به تردد خودرو خلاصه نمی‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز ادامه داد: نباید تمام سرمایه یک شهر را برای اندکی زودتر رسیدن چند خودرو فدا کرد، در این محور امکان جایگزین کردن سفر از خیابان شمالی و جنوبی وجود دارد و مردم باید مسیر خود را از ساحلی جنوبی یا هفت تنان برنامه‌ریزی کنند.

قلعه‌دار تصریح کرد: امروزه در دنیا، گاه چند خیابان را برای یک اثر فرهنگی تخریب می‌کنند، یا میلیون‌ها دلار هزینه جابه‌جایی یک مجموعه تاریخی می‌شود و در موزه‌ها برای اینکه گرد و غباری بر روی اشیا ننشیند روکش‌های پلاستیکی بر روی کفش بازدید‌کنندگان می‌کشند اما ما راضی نمی‌شویم برای شیرازی که به حافظ و سعدی شناخته شده کمی مسیر طولانی‌تری را با خودرو بپیماییم.

وی در ادامه بیان داشت: این محور حتی اگر پیاده‌راه نشود در ایام نوروز و تعطیلات همواره ترافیک قفل دارد و نباید فراموش کنیم که قرار نیست هر چیزی در یک شهر فدای ترافیک شود که در آن صورت آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و روانی برای شهروندان محتمل می‌شود.

نمی‌توان گردشگر را به بازدید بوق و تصادف دعوت کرد

این مسئول شهری بیان داشت: صحیح نیست که در جنب حافظیه، باغ ملی، باغ مشاهیر و تالار حافظ با برنامه‌های فرهنگی و هنری و انبوه گردشگران داخلی و خارجی هر روز شاهد بوق‌های ممتد، تصادف، دود و تجمع مسافر‌ها و مسافرکش‌ها باشیم.

قلعه‌دار افزود: به هر حال اکنون در شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد بسیاری از بریدگی‌ها یا دوربرگردان‌ها به دلیل پیشگیری از ترافیک بسته می‌شود و مردم باید از ابتدا برای سفر خود برنامه‌ریزی و مسیر را دقیق در ذهن خود تعیین کنند که در غیر این صورت باید مسیر طولانی را بپیمایند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز خاطرنشان کرد: چنین مسائلی با توجه به گسترش شیراز و افزایش تعداد خودروها به تدریج اتفاق می‌افتد و دیگر نباید از کمی دورتر شدن مسیر ناراحت شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از اوایل سال آینده بر اساس طرح ارشادی زوج و فرد طرح ترافیک شهری شیراز اجرا می‌شود.

قلعه‌دار متذکر شد: به دلیل آن که حمل بار به صورت ناایمن و نازیبا در شهر جریان داشت و از آنجا که ساماندهی وسایل باربر از مهم‌ترین محورهای اجرای برنامه‌های ترافیکی است، سازماندهی آنها آغاز در دستور کار قرار گرفت.

به گفته این مسئول، بر این اساس دیگر در شیراز نباید شاهد حمل تیرآهن به وسیله وانت‌بار باشیم و زمان‌های حمل بار نیز در شبانه‌روز مشخص می‌شود.

تجهیز مدیریت کنترل و نظارت تصویری معاونت حمل و نقل شهری شهرداری شیراز دیگر موردی بود که وی در این نشست به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول