اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

افتتاح 7 طرح بزرگ صنعتی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح هفت طرح بزرگ صنعتی تا خرداد ماه سال جاری در استان خبر داد.

افتتاح 7 طرح بزرگ صنعتی در گیلان

علی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پیگیری طرح‌های صنعتی گیلان در قالب پروژه‌های مهر ماندگار اظهار کرد: مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر بزرگ‌ترین طرح افتتاحی صنعتی گیلان محسوب می‌شود و مشکل برق کارخانه برای بهره‌برداری برطرف شده است.

وی ظرفیت مجتمع ذوب‌آهن فولاد خزر را سالانه 500 هزار تن اعلام کرد و افزود: کارخانه مذکور تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و تا پایان فروردین ماه جاری به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

منتظری طرح توسعه کاشی خزر را دومین پروژه صنعتی گیلان خواند و تصریح کرد: کابل‌کشی طرح مذکور در حال اتمام است و تا پایان فروردین ماه جاری افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان سرمایه در گردش را از مشکلات شرکت کاشی خزر دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از سرمایه در گردش کارخانه مذکور تامین شده و با پرداخت حداکثر 3 میلیارد تومان مشکل شرکت کاشی خزر برطرف می‌شود.

وی شرکت رادکابل پارس شمال را سومین طرح صنعتی گیلان عنوان کرد و گفت: شرکت مذکور مفتول مسی و آلومینیومی تولید می‌کند و خط تولید مفتول مسی کارخانه آماده راه‌اندازی شده است.

منتظری دریافت تسهیلات ارزی و وام ریالی را از مشکلات شرکت مذکور برشمرد و بیان کرد: بانک صنعت و معدن بخشی از وام ریالی شرکت رادکابل پارس شمال را در صورت برطرف شدن مشکل وثیقه، پرداخت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه شرکت نئوپان فومنات تولیدکننده ام‌دی‌اف چهارمین طرح بزرگ صنعتی گیلان است که تا خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: تامین برق مشکل اصلی شرکت مذکور است و با هماهنگی با شرکت برق منطقه‌ای گیلان برق مورد نیاز از طریق پست 63 کیلوولت فومن تامین می‌شود.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بخش عمده تجهیزات و ماشین‌آلات شرکت نئوپان فومنات خریداری شده است.

وی شرکت داروسازی کاسپین تامین را پنجمین طرح بزرگ صنعتی گیلان توصیف کرد و افزود: شرکت مذکور تولیدکننده انواع آمپول، ویال و سرنگ است و کمبود نقدینگی از مشکلات این واحد تولیدی محسوب می‌شود.

منتظری با بیان اینکه برای تکمیل طرح و دریافت تسهیلات ارزی شرکت داروسازی کاسپین تامین اقدام موثری انجام نشده است، اظهار کرد: شرکت مذکور به 10 میلیارد تومان تسهیلات ریالی و 8.5 میلیون یورو تسهیلات ارزی نیاز دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شرکت گسترش فناوری‌های صنعت ساختمان را ششمین طرح بزرگ صنعتی استان برشمرد و تصریح کرد: 90 درصد ماشین‌آلات در واحد مذکور مستقر شده است و پس از برطرف شدن اختلاف شرکت گسترش فناوری‌های صنعت ساختمان با سازمان گسترش، تا پایان خرداد ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

وی کارخانه سیمان سبز دیلمان را هفتمین طرح بزرگ صنعتی گیلان عنوان کرد و گفت: کارخانه مذکور اکنون سیمان فله‌ای تولید می‌کند و خط تولید سیمان پاکتی تا پایان فروردین ماه جاری افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/84001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول