اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد

موافقت با 211 طرح راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از انجام 222 مورد استعلام به منظور اجرای طرح‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی در سال جاری خبر داد و گفت: 211 مورد از این استعلام‌ها مورد موافقت قرار گرفتند.

موافقت با 211 طرح راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در قم

محمود علی رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت و جایگاه بالای محیط زیست انسانی در زندگی اجتماعی اظهار کرد: ارتباط انسان و محیط زیست در چند دهه اخیر مورد توجه مجامع جهانی قرار گرفته و فعالیت‌ انسان‌ها در زمینه حفاظت یا تخریب آن به دقت بررسی می‌شود.

وی افزود: در این میان علاوه بر مراکز علمی، عموم مردم بحث محیط زیست را جدی گرفته و سعی می‌کنند در ارتباط خود با محیط زیست از تخریب بپرهیزند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه رشد جمعیت، افزایش صنایع و آلودگی بیشتر هوا و تغییرات آب و هوایی موجب بیشتر شدن مشکلات زیست محیطی شده‌اند گفت: در این بین تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی، کمبود مواد غذایی، فرسایش خاک و بروز بیماری‌های لاعلاج از جمله نتایج توجه نکردن به بهداشت و حفاظت از محیط زیست هستند.

وی ادامه داد: حجم گسترده مشکلات زیست محیطی سبب شده است جهانیان در پی نوعی احساس همدردی مشترک در راستای رفع آنها و نیز بهبود کیفی شرایط زیست محیطی بوده و در پی آن محققان و پژوهشگران فراوانی در کشورهای گوناگون به تحصیل در رشته‌های محیط زیست روی آورند.

رکنی با تاکید بر اطلاع‌رسانی و آشنایی بیشتر مردم با اصول و مبانی حفاظت صحیح از محیط زیست عنوان داشت: این مسئله باید یکی از اولویت‌های دولت‌ها در برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به وظایف این اداره کل در زمینه محیط زیست انسانی گفت: بررسی و اعلام نظر در زمینه استقرار، بهره‌برداری و توسعه واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی از جمله مهم‌ترین وظایف به شمار می‌روند.

وی شناسایی واحدهای آلاینده و تدوین برنامه مناسب به منظور رفع آلودگی‌های زیست محیطی را از دیگر وظایف این اداره کل دانست و خاطرنشان کرد: این امر با هماهنگی بخش حقوقی و آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان صورت می‌گیرد و پس از بررسی در مرحله نخست، گزارشات ارزیابی تهیه می‌شوند و در اختیار سازمان مرکزی قرار می‌گیرند.

رکنی با بیان اینکه کمیته‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری در زمینه واحدهای تولیدی و صنعتی پس از مطالعه این گزارش‌ها تشکیل می‌شوند افزود: شرکت در جلسات کارشناسی مرتبط با محیط انسانی، انجام پایش‌های دوره‌ای از فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی به منظور شناسایی مراکز آلوده‌کننده و معرفی آنها به آزمایشگاه و واحد حقوقی از دیگر اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از انجام 222 مورد استعلام به منظور اجرای طرح‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی در سال جاری خبر داد و گفت: 211 مورد از این استعلام‌ها مورد موافقت قرار گرفتند ضمن اینکه طی همین مدت 259 مورد استعلام برای ادامه فعالیت واحدها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از جمله واحدهای مشمول انجام مطالعات ارزیابی زیست محیطی در قم می‌توان به واحدهای شرکت نیروگاه 500 مگاواتی در محور قدیم قم – اصفهان، فاز توسعه شهرک صنعتی شکوهیه و فاز توسعه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اشاره کرد.

رکنی بیان داشت: تامین و تضمین سلامت عمومی جامعه یکی از موثرترین و مهم‌ترین اقداماتی بوده که اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم طی سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده و در این میان از ساز و کارهای مناسب و رویکردهای نوین بهره جسته است زیرا توجه به استانداردها و ضوابط زیست محیطی از الزامات امروز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/78004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول