اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

انقلاب اسلامی هویت زن مسلمان را اعتلا بخشید

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: انقلاب اسلامی با اندیشه ناب ارزشی و دینی توانست هویت زن مسلمان را احیا کرده و به آن اعتلا ببخشد.

انقلاب اسلامی هویت زن مسلمان را اعتلا بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در همایش فاطمه زهرا (س) الگوی زن مسلمان در اردبیل اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زنان ما آن هویت، کرامت و شخصیت والای خود را بازیافتند؛ هرچند که بعد از ورود اسلام به کشورمان زنان این مرز و بوم همیشه در قیود ارزشمند اسلامی توانسته‌اند، حجاب، عفاف و هویت اصیل خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه زنان الگو به وسیله قرآن و پیامبران معرفی شدند که نمونه‌ای از آن را می‌توان آسیه زن فرعون، مریم و یگانه بانوی با فضلیت اسلام حضرت زهرا (س) نام برد، تصریح کرد: این زنان برای کل بشریت و زنان جامعه ما الگو هستند که اگر انسان بخواهد در این دنیا صالح زندگی کند، باید از سیره و سلوک آنها تبعیت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: هویت و تشخصی که انقلاب اسلامی به زنان مسلمان به ویژه در داخل کشور و خارج از آن بخشید، دارای ابعاد و برجستگی‌های خاصی است که می‌تواند برای همیشه ارزشمندی آن را به منصه ظهور و بروز برساند.

این مسئول اضافه کرد: همواره زنان پشتیبان حرکت مردمی بودند و هر فعالیتی که انجام دادند، تأثیر آن بر کل اجتماع بوده، چراکه کل جامعه از آن بهره و سود می‌برند.

ستوده در مورد نقش زنان در بیداری اسلامی در کشورهای عربی بیان کرد: هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و یک زن عفیف و دارای فضیلت می‌تواند در بیداری واقعی نقش‌آفرینی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با یادآوری اینکه زنان اسوه در طول تاریخ اقتدار سنت‌های باطل را شکسته و با وجود فضای فرهنگی عصر خود فکر توحیدی و زندگی الهی را برگزیدند، ادامه داد: این توانایی شگرف در زنان اسوه را می‌توان به خوبی مشاهده کرد که به عظمت آنها افزوده است.

ستوده یادآور شد‌: زنان اسوه، بانوانی هستند که با ایجاد توازن در قوا و استعدادهای انسانی و زن بودن خود به طور همزمان جامعیت در نقش‌ها را به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه بانوان ایرانی با تبعیت از بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین و شایسته‌ترین الگوها را ارائه کردند، گفت: اساساً موضوع زن، وجود او، هویت و نقش آنها در گستره اجتماع و خانواده مقوله ارزشی و انسانی است و در فرآیند پیشرفت و توسعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان اذعان داشت: در سه دهه اخیر و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش پررنگ زنان مسلمان ایرانی و پایبند به قیود ارزشی را مشاهده می‌کنیم که در تمام عرصه‌ها حضوری فراگیر داشته و توانسته‌اند، برجستگی خود را به شایستگی به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول