اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

نوروز انقلاب اسلامی با نوروز جریان انحرافی متفاوت است/برخی نظرسنجی‌ها نظرسازی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری نوروز ملت غیور ایران اسلامی را برگرفته از فرمایشات امام صادق(ع) دانست و گفت: نوروز ملت غیور ایران اسلامی با ملی‌گراها، نوروز زمان ستم‌شاهی و جریان انحرافی متفاوت است.

نوروز انقلاب اسلامی با نوروز جریان انحرافی متفاوت است/برخی نظرسنجی‌ها نظرسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ضمن تبریک این روز به همه آزادگان جهان به‌ ویژه پرستاران جامعه اظهار داشت: حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت زینب(س) معصوم نبودند؛ اما کم‌تر از معصومین (علیهم‌السلام) هم نبودند.

امام جمعه شهرری، حضرت زینب(س) را مظهر عفاف و پاکدامنی دانست و ادامه داد: حضرت زینب(س) مادام که در خانه امیرالمومنین(ع) بودند، چشم نامحرم به ایشان نیفتاد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز حضرت زینب(س) خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) حافظ و امانت‌دار امامت بودند، در برهه‌های مختلف چندین‌بار جان حضرت زهرا (س) را نجات دادند و همواره پاسدار نهضت عاشورا بودند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) با خطبه‌های آتشین خود از نهضت امام حسین(ع) پاسداری کردند، بیان داشت: حیف است زنان و دختران جامعه اسلامی از اسوه و الگوهایی همچون حضرت زینب(س) تأسی نکنند.

نوروز ما با ملی‌گرایی، جریان انحرافی و مکتب ایرانی متفاوت است

امام جمعه شهرری، تقارن ایام نوروز با فاطمیه اول و شهادت حضرت زهرا(س) را از جمله ویژگی‌های ایام نوروز امسال برشمرد و اذعان داشت: باید توجه داشته باشیم که نوروز ملت غیور ایران اسلامی باید با ملی‌گراها فرق داشته باشد، نوروز ما باید با نوروز زمان ستم‌شاهی متفاوت باشد و همچنین نوروز ما باید از حلقه انحرافی که امروز دم از مکتب ایرانی می‌زنند، تفاوت داشته باشد.

وی تأکید کرد: گروه منحرفی که حضور دارند، می‌گویند «نوبت اسلام تمام شده است و امروز مکتب ایرانی باید ترویج یابد».

شاهچراغی عنوان کرد: ملت غیور ایران اسلامی به نوروزی اعتقاد دارند که امام صادق(ع) در توصیف آن فرمودند « نوروز که می‌آید ما و امت ما خوشحال می‌شوند، چراکه در نوروز و آغاز فصل بهار در انتظار ظهور حضرت حجت (عج) هستند.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه باید تلاش شود نوروز به شادی بگذرد؛ اما حرام نباشد، گفت: آداب و سنن ما، نظافت، طهارت، صله رحم و ... اقدامات شایسته و خوبی است و به ما دستور دادند که سال جدید را با دعای «یا مقلب القلوب و ... » آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: یعنی سال جدید که می‌شود باید اخلاق، گفتار، کردار و .. ما تغییر کند؛ همان‌گونه که طبیعت تغییر می‌کند ما نیز باید تغییر کنیم. 

ساهچراغی ابراز امیدواری کرد که سال جدید سال پربار و بابرکت برای ملت غیور ایران باشد و مشکلات و گرانی‌ها برطرف شده و مردم غیور کشورهای اسلامی نجات یابند.

استکبار جهانی تحمل کشورهای شیعی را ندارد

امام جمعه شهرری، حمایت سوریه از جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را علت تهاجم مخالفان دولت دانست و گفت: دولت‌های غربی و آمریکا می‌دانند اگر سوریه، جبهه مقاومت و فلسطینی‌ها قدرتی دارند، به پشتوانه جمهوری اسلامی ایران است؛ به همین دلیل با تدوین توطئه‌های مختلف به‌ دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.

شاهچراغی با اشاره به عملیات تروریستی روز گذشته عراق که سبب کشته شدن بیش از 60 نفر از مردم این کشور شد، افزود: آمریکا و غرب تحمل دولت شیعی که در عراق حکومت می‌کند را ندارند.

برخی نظرسنجی‌ها نظرسازی است/مردم بصیر ایران فریب توطئه‌های دشمنان را نمی‌خورند

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه در سه ماه آینده فضای کشور انتخاباتی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی سه ماه آینده فضای کشور انتخاباتی می‌شود و دشمنان نظام در این عرصه به‌دنبال توطئه‌های جدیدی علیه ایران اسلامی هستند.

شاهچراغی در پایان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خراسان‌شمالی مبنی بر حضور حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات، گفت: امروز برخی نظرسنجی‌ها که بیشتر به نظرسازی نزدیک است به‌دنبال تأثیرگذاری بر آرای مردم است و مردم ایران اسلامی با هوشیاری و بصیرت خود این نظرسنجی‌ها که معلوم نیست تا چه میزان درست است را ملاک قرار نمی‌دهند و همچون گذشته با بصیرت به میدان می‌آیند.

انتهای پیام/2462/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول