اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه شهید بهشتی:

هدف غرب براندازی گفتمان انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: هدف غرب براندازی گفتمان انقلاب اسلامی است.

هدف غرب براندازی گفتمان انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی خیراللهی در همایش «انتخابات 92، سیاسی یا اقتصادی» در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور رشت با بیان اینکه سیستم اداره جهان و شعارهای تبلیغاتی تمام کاندیداهای انتخاباتی در دنیا بر پایه پنج شاخصه سلامت، رفاه، عدالت، امنیت و تربیت است، اظهار کرد: محور اصلی شعارهای امام خمینی (ره) و گفتمان انقلاب اسلامی تربیت انسان‌ها بوده است.

* آمادگی 100 نفر برای کاندیداتوری انتخابات 92

وی با اشاره به پنج موضوع ارزشمند در دنیای کنونی، تصریح کرد: ماده‌ها شامل نفت، گاز، طلا، کشاورزی و ...، روش‌ها و فنون، ماشین‌آلات، منابع انسانی و پول از مهم‌ترین و ارزشمندترین موضوعات در دنیای مادی کنونی هستند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی، به مثلث علم، قدرت و ثروت اشاره کرد و گفت: رسیدن سریع به ثروت و علم سخت است، اما رسیدن به قدرت ساده‌تر است و با آن می‌توان به علم و ثروت نیز رسید.

به گفته وی، قدرت سیاسی به معنای اراده برای بردن سهم بیشتری از دنیا است.

خیراللهی با تصریح بر اینکه حدود 100 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خود را آماده می‌کنند، اضافه کرد: تقریباً هیچ‌ یک از این افراد برنامه دقیقی از اهداف خود پس از انتخاب شدن ارائه نداده‌اند.

وی مثلث علم، تلاش و تبلیغات را مثلث سهم نامید و اضافه کرد: سهم هر فردی از هر چیزی به اندازه فهم و علم، تلاش و همچنین تبلیغات اوست.

خیراللهی با بیان اینکه در دنیای امروز با تبلیغات می‌توان به قدرت رسید، تصریح کرد: در عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بیشتر کاندیداها تنها راهبرد تبلیغاتی و شعار دارند.

* انتخابات در ایران شخصیت‌محور است

وی انتخابات در ایران را شخصیت‌محور خواند و افزود: طبق فرموده امام علی (ع) «برای خراب کردن کارها، مسئولیت‌های کوچک را به افراد بزرگ و مسئولیت‌های بزرگ را به افراد کوچک بسپارید تا هر دو نتوانند وظایف خود را درست انجام دهند».

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی مسئولان با رای مردم انتخاب می‌شوند، اضافه کرد: برخی مسئولان پس از انتخاب شدن به قدری از مردم جدا می‌شوند که کسی نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در کشورهایی مانند ایران دولت‌ها بر تمام امور تسلط دارند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افزایش تحریم‌ها علیه ایران این است که دولت‌ها برخلاف کشورهای غربی که فعالیت‌های خود را از طریق موسسه‌ها و شرکت‌های خصوصی دنبال می‌کنند، به صورت مستقیم در تمام عرصه‌های بین‌المللی دخالت می‌کنند.

کارشناس شبکه جهانی سحر، با بیان اینکه برخی افراد با هدف خدمت پا بر عرصه انتخابات می‌گذارند، یادآور شد: اگر کاندیدایی بداند که فردی بهتر از او نیز وجود دارد و همچنان در عرصه انتخابات بماند، نسب به خود، مردم و خدا خیانت کرده است.

*مهم‌ترین هدف غرب براندازی گفتمان انقلاب اسلامی است

خیراللهی جایگاه احزاب در دنیای کنونی را بسیار مهم دانست و افزود: در کشورهای پیشرفته به دلیل اینکه دولت‌ها کوچک هستند تغییر دولت‌ها تنها در سطح وزیر و معاون وزیر انجام می‌شود اما پس از انتخابات در کشورهایی مانند ایران تغییرات حتی تا سطح آبدارچی یک اداره نیز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی قانون‌ها برای ماندن در قدرت تصویب می‌شود، اضافه کرد: اقتصاد کشور به دلیل شخصیت‌محور بودن و تغییرات گسترده و با توجه به نزدیک بودن انتخابات 92 در وضعیت راکد قرار دارد و همه منتظر هستند تا ببینند چه دولتی و با چه سیاست‌هایی به قدرت می‌رسد.

این استاد دانشگاه، مهم‌ترین هدف غرب را براندازی گفتمان انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: ساده‌ترین روش ناکارآمدی گفتمان انقلاب اسلامی ضربه زدن به اقتصاد کشور است.

وی به پرونده فسادهای بزرگ مالی و اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: انجام فسادهای بزرگ و برخورد ضعیف با متخلفان موجب جرأت یافتن دیگران برای انجام فسادهای دیگر می‌شود.

*کشور نیازمند اتحاد است

خیراللهی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور باید به دنبال ایجاد فضایی سالم و اتحاد بود، افزود: باید با برنامه به دنبال رسیدن به اهداف بود.

وی با اشاره به هدفمند‌سازی یارانه ها تصریح کرد: به جای اینکه پول‌ها را به صورت مستقیم به مردم دهیم باید آن‌ها را در پروژه‌های مختلف و کارآفرین هزینه کنیم.

استاد دانشگاه شهید بهشتی مدیریت پول و سرمایه در کشور را ضعیف خواند.

انتهای پیام/2300/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول