اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار سیستان و بلوچستان صورت گرفت

افتتاح پل شهدای وحدت سرباز

با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، پل پیشین که به نام پل «شهدای وحدت» نام گرفت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح پل شهدای وحدت سرباز

به گزارش خبرگزاری فارس از سرباز، حاتم نارویی ظهر امروز در بدو ورود به شهرستان سرباز وارد شهر مرزی پیشین شد و با حضور در محل شهادت سردار نورعلی شوشتری، محمدزاده و شهدای وحدت با ذکر و قرائت فاتحه بر مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه ورود به شهرستان سرباز و با حضور مدیران اجرایی و محلی، معتمدین، ریش سفیدان، سران طوایف و جمعی از مردم منطقه سرباز، از پل پیشین که به نام پل «شهدای وحدت» نام گرفته است بهره‌برداری کرد.

وی در مراسم افتتاح این پل اظهار داشت: پل پیشین به‌عنوان مرتفع‌ترین پل ارتباطی استان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: این پل، راه ارتباطی شهر پیشین با جاده اصلی چابهار – راسک و بازارچه مرزی است.

نارویی گفت: احداث پل پیشین، احداث پل سرباز، جاده ارتباطی ایرانشهر – چابهار از جمله طرح‌های عمرانی اداره راه و شهرسازی جنوب استان است که در قالب طرح‌های مهر ماندگار گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی باید به گونه‌ای عمل کرد که هجمه‌های استکبار به منظور از هم جدا کردن مردم و مسئولان، را از بین برده و روند خدمت رسانی به جامعه را با سرعت ادامه داد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه از مرزها به عنوان فرصتی مناسب برای توسعه استان و رونق اقتصادی منطقه یاد کرد و افزود: با تهیه طرح افزایش واردات و صادرات توسط بازارچه‌های مرزی روند توسعه استان نمود بهتری خواهد داشت.

نارویی از مردم خواست با همکاری بیشتر با مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی آنان را در خدمت‌رسانی بهتر و نشان دادن چهره واقعی استان کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پل، کریدور ترانزیت ظرفیت‌های توسعه‌ای صنعت حمل و نقل استان افزایش می‌یابد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این طرح که جزو طرح‌های مهر ماندگار است، زیرساخت‌های توسعه در امور زیربنایی استان را رقم خواهد زد.

نارویی ادامه داد: راه‌های مواصلاتی باعت تحول و پیشرفت در بخش صنعت، دامداری، حمل و نقل، و... می‌شود.

وی گفت: بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان از طریق محورهای مواصلاتی و جاده‌های ترانزیتی رونق و توسعه بیشتری یافته و مبادلات تجاری بین دو کشور گسترش و افزایش خواهد یافت.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: احداث پل «شهدای وحدت» برای افق 100 ساله طراحی شده است.

نارویی گفت: پروژه پل پیشین بر روی رودخانه سرباز ارتباط شهر مرزی پیشین را با جاده ترانزیتی چابهار – زاهدان برقرار می‌کند.

وی افزود: بهره‌برداری از این پل در توسعه تجارت، بازرگانی و حمل و نقل منطقه نقش مهمی دارد و موجب افزایش اشتغال در منطقه خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان از مزیت‌های فراوان خدادادی و طبیعی برخوردار بوده و دولت برای بهره‌گیری از این توانمندی‌ها، اعتبارات ویژه‌ای اختصاص داده است.

نارویی یادآور شد: با تکمیل حلقه‌های ترانزیتی تحول عظیمی در بخش تجارت و بازرگانی استان صورت خواهد پذیرفت.

وی راه‌اندازی معبر مرزی در شهرستان سرباز را نوید خوبی برای مرزنشینان منطقه توصیف کرد و گفت: از این پس مرزنشینان می‌توانند به صورت قانونمند نیازهای مصرفی خود را از این گذرگاه مرزی تأمین کنند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: به همت دولت مهرورز بسیاری از عوامل مرتبط با توسعه محور شرق فراهم شده که تا پایان دولت دهم نمود عینی خواهد یافت.

گفتنی است، این پل توسط شرکت صنعت بلوچ با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 600 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی با 11 دهانه 24 متری، بر روی رودخانه پیشین احداث شده که محور مواصلاتی پیشین – جکیگور که هر ساله بر اثر سیلاب قطع می‌شد را متصل می‌سازد.

انتهای پیام/75002/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول