اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اردبیل به 6 پل غیر‌همسطح نیاز دارد

استاندار اردبیل گفت: شهر اردبیل با توجه به حجم بالای ترافیک به احداث پنج تا شش تقاطع غیر‌همسطح شهری نیاز دارد.

اردبیل به 6 پل غیر‌همسطح نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در اولین جلسه شورای ترافیک استان در سال 92 با اشاره به تاریخچه احداث پل غیر‌همسطح در بزرگراه شهدا اعم از مبارزان، سعدی و بعثت اظهار داشت: احداث این پل‌ها قطعاً به کاهش ترافیک شهری کمک کرده هر چند در برخی از پل‌ها نظیر پیرعبدالملک مشکلات و نارسایی‌هایی وجود دارد.

وی تکمیل مطالعات پل ایستگاه سرعین و اجرای آن را از ضروریات و مطالبات مردم توصیف کرد و یادآور شد: این جای خوشحالی است که احداث پل ایستگاه سرعین امروز به یک خواسته و مطالبه مردمی تبدیل شده و اجرای آن می‌تواند از بار ترافیکی کمربندی اول و دوم اردبیل بکاهد.

استاندار اردبیل به چهار بانده کردن کمربندی دوم اردبیل به ویژه از میدان ایثار تا آزادگان اشاره کرد و گفت: این امر به کاهش تصادفات کمک کرده اما همچنان در منطقه نیار و آبی‌بیگلو نیازمند احداث پل‌های غیر‌همسطح هستیم.

نیکزاد با قدردانی از درایت شهردار اردبیل در توافق مطلوب برای طراحی و اجرای پل‌های غیر‌همسطح در کمر‌بندی و نقطه اتصال به ایستگاه راه‌آهن اردبیل به همت وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر وزیر و معاونین با زیرکی شهرداری اردبیل قرار شد تملک زمین را شهرداری انجام داده و طراحی و اجرای پل‌های غیر‌همسطح به ویژه پل غیر‌همسطح کمر‌بندی اردبیل در منطقه نیار نقطه اتصال به راه‌آهن اردبیل را وزارت راه و شهرسازی عهده‌دار شود.

این مسئول با اشاره به اجرای پل غیر‌همسطح در ورودی شهرک مسکن مهر در منطقه کوثر و شهرک نادری اردبیل بیان داشت: در شهر 500 هزار نفری اردبیل احداث پنج یا شش پل جزو ضروریات است.

رئیس شورای ترافیک استان از کارشناسان ترافیک و حمل و نقل شهرداری اردبیل، مشاوران و متخصصان خواست تا با بررسی و جمع‌بندی نهایی نظر خود را در خصوص اجرای پل غیر‌همسطح ایستگاه سرعین اردبیل اعلام کنند تا زمینه اجرای این پروژه فراهم آید.

مصوبات شورای عالی ترافیک قابل اجراست/ مسئولان کشوری اختلافشان را برطرف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود در ادامه اولین جلسه شورای ترافیک استان شاه‌بیت حوزه اجرا را عمل به قوانین و مقررات اعلام کرد و افزود: هیچ کس حق ندارد قانون را زیر‌ سئوال ببرد و مصوبات شورای عالی ترافیک را وتو کند.

این مسئول تصریح کرد: مصوبه شورای عالی ترافیک در خصوص تبلیغات بیرونی تاکسی‌های شهری قانونی است و اگر ناهماهنگی در سطح کشور در این زمینه وجود دارد باید برطرف شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: شهرداری اردبیل در طراحی و اجرای طرح تبلیغات تاکسی‌ها با مشارکت سرمایه‌گذاران میلیونی هزینه کرده است و نمی‌توان با یک ابلاغیه از سوی معاون پلیس راهور کشور این سرمایه‌گذاری را نادیده گرفت.

نیکزاد با یادآوری اینکه دو دستور‌العمل صادر شده از سوی وزارت کشور و پلیس راهور در تعارض و ناهماهنگی است، ابراز داشت: ما نامه‌ای را به شورای عالی ترافیک ارسال می‌کنیم تا وزیر کشور با هماهنگی لازم تکلیف ما را در این زمینه مشخص کند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد تبلیغاتی در تاکسی‌ها نصب نشود باید غرامت و خسارت وارده به سرمایه‌گذار جبران شود وگرنه این اختلاف نظر بین شهرداری و پلیس راهور برطرف شده و ناهماهنگی وجود نداشته باشد.

استاندار اردبیل گفت: ما در استان اردبیل هیچگونه ناهماهنگی و کارهای غیر‌قانونی از سوی دستگاه‌های اجرایی نداریم و تمام مصوبات ما نیز در چارچوب قانون است و این مسئولان کشور هستند که باید ناهماهنگی خود را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود به برگزاری 12 جلسه شورای ترافیک استان با 110 مصوبه و برگزاری منظم شورای ترافیک شهرستان‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: اگر مصوبه‌ای بر زمین مانده باید پیگیری شود تا با بررسی همه جانبه مصوباتی که قابلیت اجرایی شدن ندارد بار دیگر به تصویب نرسد.

انتهای پیام/62001/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول