اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رویدادهای مهم ورزشی اردبیل در سال 91

درخشش در المپیک تا نزاع ورزش و جوانان با هیئت فوتبال

سال 91 برای ورزش استان اردبیل با شیرینی‌ و تلخی‌هایی همراه بود که اوج شیرینی‌ها درخشش ورزشکاران این استان در المپیک لندن و اوج تلخ‌کامی‌ها نزاع یک ساله اداره کل ورزش و جوانان اردبیل با هیئت فوتبال این استان بود.

درخشش در المپیک تا نزاع ورزش و جوانان با هیئت فوتبال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی که رویدادهای مختلف ورزشی و مسابقات متعدد همراه با کسب مدال‌های مختلف ملی، آسیایی، بین‌المللی و جهانی برای ورزشکاران ما صحنه افتخارآمیزی را رقم زده بود درخشش ورزشکاران این استان در المپیک و پارالمپیک نقطه اوج این موفقیت‌ها بود که از این بین می‌توان به کسب مدال نقره المپیک لندن در رشته وزنه‌برداری برای قهرمان سنگین وزن سجاد انوشیروانی اشاره کرد.

در حالی که در این دوره از رقابت‌ها برای کسب مدال سایر وزنه‌بردار اردبیلی سعید محمدپور امیدواری بیشتر بود، این ورزشکار با کسب مقام پنجمی برای کاروان ایران نقطه دیگری از افتخارآفرینی مردان این مرز و بوم بود.

اما در پارالمپیک درخشش ورزشکاران این استان و کسب دو مدال طلا صحنه غرورآفرینی را خلق کرد به طوریکه جلیل باقری جدی جانباز پرافتخار ایران اسلامی توانست در رشته پرتاب وزنه گردن‌آویز طلا را به دست آورد و از سوی دیگر معلول اردبیلی فرزین توانست با کسب مدال طلا برای کاروان ایران افتخاری ماندگار به دست آورد.

در کنار این موفقیت‌ها ورزش استان به ویژه هیئت‌های ورزشی این خطه در یک سال گذشته با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کردند به طوریکه فروغ آنچنانی نیز در مسابقات مختلف نداشتند.

هر چند در سال 91 برخی هیئت‌های ورزشی به ویژه هیئت‌های رشته‌های رزمی و شمشیربازی توانستند درخششی را در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشند اما از بسیاری رشته‌ها که پیش از این اردبیل در آنها پرآوازه بود، نام و نشانی نبود که از آن جمله می‌توان رشته‌های کشتی، فوتبال، وزنه‌برداری و... را ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صعود نکردن تیم فوتبال شهرداری اردبیل به لیگ دسته یک و نتایج ضعیف این تیم در فصل جدید نیز سبب شد تا در آخرین روزهای سال 91 شاهد برکناری مرسل وقری مقدم سرمربی تیم شهرداری اردبیل باشیم که در لیگ دسته دو به ویژه در دور برگشت با کسب نتایج ضعیف در رده پنجم قرار دارد.

امسال همچنین با حضور وزیر ورزش و جوانان چندین مجموعه کوچک ورزشی افتتاح شد اما به دلیل ضعیف بودن این زیرساخت‌ها چندان حال و هوای خاصی را در افتتاح مجموعه‌های ورزشی، استخرها و سالن‌های بزرگ شاهد نبودیم به طوریکه همچنان برخی از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در این استان به حال خود رها شده است.

اوج ناکامی‌ها و تلخ‌کامی برای اهالی ورزش استان در سال 91 نزاع یک ساله اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با هیئت فوتبال بود که این نزاع در روزهای پایانی سال و در مجمع عمومی هیئت فوتبال استان به اوج خود رسید و رفتارهای زننده و فحاشی‌های بسیار تأسف‌باری را از هر دو طرف به ویژه مسئولان ورزش و جوانان استان اردبیل شاهد بودیم که پایان سال بسیار تلخ و نامیمونی را برای ورزش این استان رقم زد.

این درگیری و نزاع که یک سال فوتبال اردبیل را از نفس انداخت و تمام برنامه‌ریزی‌ها و برگزاری مسابقات را مختل کرد به دلیل همراهی نکردن هیئت فوتبال استان با خواسته‌های نابجای اداره کل ورزش و جوانان بوده که سبب شده هر دو نسبت به هم کینه به دل گرفته و مسئولان آن همیشه در تضاد و تعارض رفتاری باشند.

هر چند در سال 91 استاندار اردبیل وعده حل بسیاری از مشکلات هیئت‌های ورزشی را با تأمین منابع اعتباری داد اما در پایان سال خبری از جذب این اعتبارات نشد و بسیاری از هیئت‌های ورزشی به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستند فعالیت‌های خود را به سرانجام برسانند.

ورزش اردبیل در حالی با شیوه قهقرایی امیدوارانه سال 92 را شروع کرده است که به نظر می‌رسد با ادامه روند سال گذشته امیدی به تحول اساسی در این حوزه وجود ندارد و باید منتظر یک شاهکاری در این حوزه بود تا ورزش خوابیده استان از خواب غفلت بیدار شود.

گزارش خبری: شهرام جباری - زهرا جلالی

انتهای پیام/62001/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول