اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

مجهز شدن فرودگاه اردبیل به سیستم آیر‌لس

وزیر راه و شهرسازی از مجهز شدن فرودگاه اردبیل به سیستم آیرلس خبر داد.

مجهز شدن فرودگاه اردبیل به سیستم آیر‌لس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد در جریان بازدید از طرح‌های توسعه راه‌آهن اردبیل اظهار داشت: با انصراف شرکت کانادایی قرار است از یک شرکت نروژی سیستم خریداری شود تا یکی از چهار دستگاه خریداری شده به اردبیل تحویل داده شود.

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص 300 میلیون تومان برای محوطه‌سازی سالن مستقبلین فرودگاه اردبیل و 4.5 میلیارد تومان برای ترمینال حج این استان خبر داد و یادآور شد: این پروژه به مجموع اعتبار 14 میلیارد تومان و با پیشرفت 20 درصد در حال اجراست.

نیکزاد در خصوص فرودگاه پارس‌آباد نیز گفت: 7.5 متر از هر طرف باند این فرودگاه تعریض شده و روکش آسفالت، روشنایی این فرودگاه و راه‌اندازی جایگاه سوخت‌گیری فرودگاه پارس‌آباد با 1.5 میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به رد طرح چهار خطه کردن محور اردبیل ـ آستارا به چهار بانده شدن محور اردبیل ـ سرچم اشاره کرد و بیان داشت: هم برای این پروژه و هم برای تکمیل محور اردبیل ـ مشگین‌شهر اعتبار لازم را اختصاص می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی رقم تسهیلات مسکن روستایی را 12.5 میلیون تومان و باز پرداخت آن را 20 تا 25 ساله اعلام کرد و افزود: هیچ بانکی حق ندارد با نرخ سود بالاتر از چهار ‌درصد تسهیلات پرداخت کند.

نیکزاد در خصوص پروژه‌های متوقف شده مسکن مهر نیز تصریح کرد: در این زمینه با تصمیم شورای مسکن استان ما آماده تکمیل واحدها و واگذاری آن به متقاضیان جدید هستیم که این واگذاری با قیمت‌گذاری کارشناسی انجام می‌شود.

این مسئول همچنین به توقف پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای گرمی، کوثر و مشگین‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: همه این واحدهای نیمه‌تمام باید تعیین تکلیف شده و ما به نرخ کارشناسی مبالغ را پرداخت و واحدها را تکمیل کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود اذعان داشت: قطعاً خریداران مسکن مهر حدود 25 تا 30 میلیون تومان سود کرده‌اند و ما هیچ اصراری بر خرید واحدها نداریم چرا که به اندازه کافی متقاضی برای آنها وجود دارد.

انتهای پیام/62004/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول