اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قم تاکید کرد

ادامه پیگیری‌ها برای احداث فرودگاه قم در چارچوب قانون

مدیرکل بازرسی استان قم با اشاره به احداث فرودگاه قم گفت: سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی سعی دارند این پروژه در چارچوب قانون حرکت کند.

ادامه پیگیری‌ها برای احداث فرودگاه قم در چارچوب قانون

عباس فرزادنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه بنا نداریم پروژه‌های عمرانی متوقف شوند و بازرسی‌ها برای رفع اشکالات صورت می‌گیرند اظهار کرد: در خصوص پروژه مونوریل هم ضعف مطالعات از جمله اشکالات بوده اما مجوزهای لازم برای اجرای آن با پیگیری‌های صورت گرفته اخذ شده‌ است.

وی ادامه داد: اداره کل بازرسی از سازمان قطار شهری قم خواسته است ضعف مطالعات مونوریل را با اقدامات بعدی جبران کند؛ در خصوص ورود اداره کل بازرسی به فاز دوم مونوریل هم دلیل ما این بود که سازمان قطار شهری بدون رفع مشکلات فاز نخست تشریفات مرحله بعد را شروع کرده است ضمن اینکه اشکالات متعددی هم در خصوص تشریفات فاز دوم وجود دارد.

فرزادنیا با بیان اینکه دستگاه‌ها بر اساس قوانین فعلی حق فروش اراضی ملی را ندارند گفت: این زمین‌ها تنها به صورت اجاره‌ای در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند؛ در ورود به موضوع فرودگاه قم گزارش جامعی تنظیم شده و طی هفته گذشته نشستی با ادارات متولی برگزار و تکلیف‌های قانونی به آنها ابلاغ شد.

مدیرکل بازرسی استان قم عنوان داشت: دستگاه‌های مربوطه و سرمایه‌گذار این طرح باید نسبت به تعیین تکلیف اراضی مورد بحث پیگیری‌های لازم را انجام دهند؛ دومین موضوع ابلاغ شده به سرمایه‌گذار و استانداری این است که پروژه فرودگاه نیاز به موافقت اصولی دارد و پیگیری‌های لازم در این زمینه هم باید صورت بگیرد.

فرزادنیا افزود: فرودگاه قم تاکنون موافقت‌های اصولی را کسب نکرده اما با پیگیری‌های لازم این امر صورت می‌گیرد، در خصوص اجاره اراضی ملی هم هنوز مجوزی صادر نشده است.

مدیرکل بازرسی استان قم بیان داشت: یک سری مجوزهایی برای احداث فرودگاه اخذ شده اما موافقت اصولی باید صادر شود؛ سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی سعی دارند این پروژه در چارچوب قانون حرکت کند.

وی در ارتباط با بازرسی‌های صورت گرفته در خصوص جاده قم – گرمسار گفت: بر اشکالات این جاده واقف هستیم هرچند برخی از آنها برطرف شده‌اند؛ در گزارش تنظیم شده توسط اداره کل بازرسی قم، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است این مسیر را به آزادراه شش خطه تبدیل کند و در حال حاضر پیمانکاران در حال اجرای آن هستند.

فرزادنیا با اشاره به دستگاه‌هایی که از مشارکت‌های مردمی استفاده می‌کنند ابراز کرد: در این نوع موارد مانند کمیته امداد ورود سازمان بازرسی بلامانع است؛ در خصوص کمک‌های مردمی باید آیین‌نامه نحوه دریافت آنها توسط همه نهادها رعایت شود.

انتهای پیام/78004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول