اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

ایرانیان ملت حماسه‌آفرین هستند

امام جمعه موقت کرمان گفت: مردم ایران، ملت حماسه‌آفرین هستند و با انواع حماسه‌ها انقلاب اسلامی را پیش برده‌اند.

ایرانیان ملت حماسه‌آفرین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان اظهار داشت: زندگی اجتماعی از زندگی فردی جدا نیست و در کنار یکدیگر معنا می‌یابند و برای هر دو باید برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب وظیفه اجتماعی همه را در این شعار مشخص کردند و برجسته‌ترین وظیفه اجتماعی همه ما تلاش برای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

صباحی ابراز داشت: قدرتمندی کشور در سایه سیاست و اقتصاد پیش می‌رود و این کشور باید همواره قدرتمند باشد.

وی برگزاری انتخابات و حضور همیشگی و چشمگیر مردم را نشانه قدرتمندی دانست و گفت: مردم ایران، ملت حماسه‌آفرین هستند و با انواع حماسه‌ها این انقلاب را پیش برده و در انتخابات آینده نیز پیش می‌برند.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: تبلیغات دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات آغاز شده تا به گمان خود ملت و کشور ایران را از توانایی و قدرت بازدارند.

وی بیان داشت: امیدواریم کشور ما طی سال جاری در زمینه تولید ملی به عنوان حماسه اقتصادی و انتخابات به عنوان حماسه سیاسی موفق شود و باز هم به افتخارات ملت خود بیفزاید.

صباحی با گرامیداشت 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ابراز داشت: این همه‌پرسی 50 روز پس از پیروزی انقلاب برگزار شد و به فرموده امام خمینی (ره) «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» مورد تایید مردم قرار گرفت.

وی افزود: جمهوری به معنای حضور همیشگی مردم در صحنه و اسلامی نیز به معنای اداره امور کشور بر اساس اسلام و احکام و قوانین اسلامی بود.

صباحی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخلاف مشروطیت که کار را تمام شده می‌دانست، کار را آغاز کرد و جمهوری اسلامی را به رأی گذاشت.

وی اظهار داشت: تاکید امام خمینی (ره) وجود اسلام مبتنی بر حاکمیت ولایت‌فقیه در کشور بود که بر همین اساس در دوران ایشان و دوران رهبر معظم انقلاب، این کشور از گردنه‌های سخت و دشوار به سلامت عبور کرده است.

امام جمعه موقت کرمان‌ در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان فرا رسیدن ایام سال نو و جلوه‌گر شدن زیبایی‌های طبیعت را به عنوان نشانه‌هایی از خداوند و وجود قیامت عنوان کرد و افزود: بهار طبیعت همراه با آداب و عاداتی پسندیده بوده که نشانه هوشمندی و فرهیختگی ایرانی‌ها است.

انتهای پیام/80017/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول