اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

نصرت و پیروزی ملت سوریه نزدیک است/ جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو برای دیگر کشورهاست

امام جمعه ورامین با اشاره به حوادث خاورمیانه با انتقاد از عملکرد حکام عرب گفت: چگونه است که سران مرتجع عرب، صندلی ویژه کشور سوریه در اتحادیه عرب را از دولت سوریه می‌گیرند و به مخالفان می‌دهند.

نصرت و پیروزی ملت سوریه نزدیک است/ جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو برای دیگر کشورهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سیدمرتضی محمودی‌گلپایگانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته ورامین با اشاره به آثار و نتایج تقوا در جامعه اسلامی اظهار داشت: تقوا به منزله پایه و اساس است. انسان متقی دروغ نمی‌گوید، انسان متقی در معاملات خود کم‌فروشی نمی‌کند، انسان باتقوا به رفیق خود خیانت نمی‌کند. در واقع تمام لغزش‌های انسان ریشه در کم‌تقوایی یا بی‌تقوایی دارد. بسیاری از جنگ‌ها و غارت‌ها معلول عدم تقوا و حاکمیت هوای نفس است. سعادت و شقاوت‌ها در آخرت براساس تقوا و عملکرد انسان‌ها در این دنیا سنجیده خواهد شد و همین امر باعث می‌شود که انسان‌ها در حسابرسی اعمال باهم مساوی نباشند.

نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو برای دیگر کشورهاست

وی با اشاره به در پیش بودن روز جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید سپاسگزار و شاکر باشیم که خداوند این توفیق را نصیب ما کرد تا پس از رهایی از حکومت‌های جور، نظامی مستقر شد که نشأت گرفته از خود مردم است. استقرار نظام جمهوری اسلامی یک توفیق الهی بود و امروز در بین بیش از 50 کشور اسلامی، تنها کشوری که به واقع پیرو اهل بیت (ع) است، ایران است و آن اسلامی که خداوند و پیامبر (ص) به دنبال آن بود با استقرار این نظام محقق شد. در رأس نظام ما رهبری آگاه و بینا حضور دارد که به عنوان الگو برای بسیاری از کشورها شناخته می‌شود.

نصرت و پیروزی ملت سوریه نزدیک است

امام جمعه ورامین با اشاره به حوادث خاورمیانه با انتقاد از عملکرد حکام عرب بیان داشت: چگونه است که سران مرتجع عرب، صندلی ویژه کشور سوریه در اتحادیه عرب را از دولت سوریه می‌گیرند و به مخالفان می‌دهند. پس عربیت آنها کجا رفته است. چرا این سران آلت دست استکبار شده‌اند و به جای حمایت از مردم سوریه از دشمنان آنان حمایت می‌کنند. امثال همین افراد بودند که در مقابل امام حسین (ع) صف‌آرایی کردند و با شعار اسلام به پسر پیغمبر (ص) ظلم کردند.

وی ادامه داد: اما آینده‌ای روشن پیش روی سوریه و جبهه مقاومت قرار دارد و به زودی شاهد پیروزی مقاومت خواهیم بود.

پیام حضرت زهرا (س) برای همیشه در تاریخ ماندگار شد

محمودی‌گلپایگانی در ادامه با اشاره به ایام فاطمیه عنوان کرد: حضرت زهرا (س) نقش بسزایی در تاریخ اسلام داشته است. حضرت زهرا (س) شخصیتی بود که پیامبر (ص) او را پاره تن خود می‌دانست، اما پس از رحلت پیامبر (ص) برخی مسلمان‌نماها کار را به جایی رساندند که این بانوی بزرگ در بستر بیفتد و آرزوی مرگ کند. با مخفی بودن قبر حضرت زهرا (س) این پیام برای همیشه در تاریخ ماند که به دختر پیامبر (ص) ظلم شد و این بانو از ظلمی که به ایشان شد، راضی نیست.

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در بین مردم است

وی محور پایانی خطبه‌های خود را به انتخابات آینده اختصاص داد و افزود: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف در بین صفوف مردم هستند. انتخابات مهمی پیش‌روی ملت ایران قرار دارد. اگر از این ایستگاه بخواهیم با موفقیت عبور کنیم، باید ضمن داشتن وحدت، پشتیبان ولی فقیه باشیم و طوری عمل نکنیم که آب در آسیاب دشمن بریزیم.

انتهای پیام/2462/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول