اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل:

تا جمهوری اسلامی است شعله بیداری اسلامی روشن می‌ماند

خبرگزاری فارس: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: تا زمانی که جمهوری اسلامی به‌پاست و تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) شعله مقدس بیداری اسلامی که ایران اسلامی است روشن می‌ماند.

تا جمهوری اسلامی است شعله بیداری اسلامی روشن می‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی‌اکبر ولایتی عصر امروز در همایش بیداری اسلامی اظهارداشت: بیداری اسلامی به‌عنوان یک موضوع قابل بحث و توجه دارای اهمیت برای جهان اسلام و کل دنیا است.

وی افزود: مرکز این شعله مقدس ایران بوده و هست و تا زمانی که جمهوری اسلامی به‌پاست و تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) این شعله مقدس که راهنمای امت اسلامی است روشن خواهد ماند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: بیداری اسلامی به معنای بازگشت به ارزشهای اسلامی است که مدتی سعی می‌شد به فراموشی سپرده شود نه از باب تکلیف الهی بلکه بیداری اسلامی تنها راه نجات ما به‌عنوان مردم ایران و جهان اسلام است.

ولایتی یادآور شد : کشورهایی که هویت ملی خود را حفظ کرده‌اند موفق‌تر بوده‌اند و نمونه بارز آن را می‌توان به چین و ژاپن اشاره کرد که رشد 11 درصدی اقتصادی چین یک معجزه است و اقتصاد دنیا را گرفته و تا سال 2015 به یکی از چند ابرقدرت دنیا تبدیل می‌شود.

ولایتی با بیان اینکه با از دست دادن هویت دینی و ملی ترقی نمی‌کنیم ، گفت: در زمان رضاخان تلاش می‌شد که الفبای ایران ، الفبای لاتینی شود، برخی کشورها هم این کار را کردند اما اکنون به لحاظ ترقی فرقی با ما ندارند و ایران در بسیاری از موضوعات از جمله سلول‌های بنیادی، نانو، پزشکی و کارهای دفاعی از آنان جلوتریم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: اگر همت علمای ما نبود الفبای ما لاتین شده بود و اگر الفبای خود را لاتین کنیم کل میراث خود را از دست می‌دهیم.

وی با طرح این پرسش که چرا غربی‌ها نمی خواهند ایران به تکنولوژی هسته‌ای برسد، گفت: آنها می‌دانند اگر کشوری به تکنولوژی هسته‌ای دسترسی پیدا کنند به 500 رشته فناوری تسلط پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: داشتن امکان هسته‌ای ولو صلح آمیز موجب اقتدار جمهوری اسلامی می‌شود.

ولایتی با بیان اینکه عبور از مشکلات اقتصادی تدبیر و مدیریت می‌خواهد، یادآورد شد: اگر مدیریت توانمند با اولویت باشد این مشکلات حل شدنی است و گذشته انقلاب با مقاومت استمرار یافته و درآینده هم با مقاومت ادامه می‌یابد.

ولایتی با اشاره به امکانات طبیعی و وسعت ایران، گفت: میراث فرهنگی ایرانی و اسلامی ما از نفت گرانبهاتر است چرا که ما با میراث فرهنگی، ایرانی،اسلامی و اهل‌بیتی انقلاب کردیم و هیچ پشتوانه‌ای قوی‌تر از پشتوانه دینی و اعتقادی نیست.

ولایتی با اشاره به نقش اساسی مردم بوشهر در دفاع از ایران گفت: سلیمان سیاسی دریانورد استان بوشهر اولین شخصی بود که راه دریایی چین را کشف کرد ضمن اینکه نقش مردم بوشهر در فرهنگ و تمدن اسلامی و ایستادگی در مقابل استعمارگران و قدرتهای اول جهان در قرن 19 بر کسی پوشیده نیست.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم آنطور که شایسته مردم ایران است مقاومت مردم همراه با سازندگی، تدبیر و بکارگیری افراد کاردان و پایبند به نظام ، مقلد و تابع رهبری عمل کنیم.

وی گفت: امیدواریم در آینده شاهد دولتی باشیم که پایبند مبانی افتخار آفرین نظام بوده که موجب پیروزی و پیشرفت ایران و جهان اسلام می‌شود.

انتهای پیام/66006/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول