اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورمحمدی:

برخی افراد قوانین جمهوری اسلامی را قبول ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: حضرت امام (ره) به قوانین گذشته احترام می‌گذاشتند اما اکنون برخی افراد قوانین جمهوری اسلامی را قبول ندارند.

برخی افراد قوانین جمهوری اسلامی را قبول ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز در همایش «روحانیت، روشنگری و قانونگرایی» در سالن اجتماعات مصلای رشت با اشاره به اینکه موضوع روشنگری در شرایط کنونی موضوعی اساسی است، اظهار کرد: معرفت و آگاهی ابزار تحقق امتیاز عقل انسان است.

*رسالت جامعه روحانیت روشنگری است

وی رسالت جامعه روحانیت را روشنگری دانست و گفت: روشنگری و تبیین حقیقت جایگاه پیامبران و بالاترین افتخار برای انسان است.

این مسئول با تاکید بر التزام به قانون توسط آحاد جامعه، تصریح کرد: قانون‌گرایی موضوعی غربی نیست و مقوله‌ای کاملا درون‌دینی است.

وی قانون‌گرایی را بخش پایه‌ای و اصولی تفکر دینی خواند و یادآور شد: امام خمینی (ره) نیز نظام اسلامی را بر پایه قانون بنا کردند.

پورمحمدی اضافه کرد: امام راحل در ابتدای انقلاب اسلامی و حتی در مواجهه با قوانین رژیم پهلوی که مغایر با اسلام نبودند، تخلف از قانون را خلاف شرع می‌دانستند.

*آزادی موجود در ایران حقیقی است

وی با بیان اینکه امام (ره) زبان برخورد با دنیا را می‌دانست، افزود: امام راحل حتی نوع حکومت و قانون اساسی را نیز به رای مردم گذاشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور آزادی موجود در ایران را حقیقی نامید و تصریح کرد: در حالی که حدود چهار ماه به برگزاری انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری باقی‌مانده است، اما هنوز مشخص نیست چه افرادی ممکن است رای بیاورند و پیش‌بینی آن سخت است.

*مردم‌سالاری دینی، مردم‌سالاری متعالی است

وی مردم‌سالاری دینی را مردم‌سالاری متعالی خواند و گفت: امام (ره) پایه‌های نظام اسلامی را به خوبی بنا کردند و روحانیت باید با روشنگری، قانون‌گرایی را در جامعه ترویج دهند.

پورمحمدی با تصریح بر اینکه بدون قانون اراذل بر کشور حاکم می‌شوند، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از مشکلات کشور به دلیل رعایت نکردن قوانین است.

وی مقوله قانون‌گرایی را موضوع عام فرهنگی دانست و گفت: قانون‌گرایی را باید از کودکی به افراد آموزش داد.

رئیس کل سازمان بازرسی کشور رعایت قانون را ارزش دانست و خاطرنشان کرد: توجه به قانون و نظم از تاکیدات حضرت امیرالمومنین (ع) بوده است.

*برخی افراد قوانین جمهوری اسلامی را قبول ندارند

وی با انتقاد از برخی افراد متدین که در زندگی نظم را رعایت نمی‌کنند، اذعان کرد: افراد حزب‌الله نباید به بی‌قانونی و بی‌نظمی متهم شوند و باید الگوی دیگر اقشار جامعه باشند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه برخی مجریان قانون طبق نظر خود به قوانین عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: حضرت امام (ره) به قوانین گذشته احترام می‌گذاشتند اما اکنون برخی افراد قوانین جمهوری اسلامی را قبول ندارند.

وی هر جامعه‌ای را نیازمند به قانون و مدیر دانست و متذکر شد: حتی اجرای قانون بد بهتر از بی‌قانونی و تخلف از قانون است.

*قانون‌گرایی باید ملاک تمام رفتارها باشد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه روحانیت باید حقیقت‌های جامعه را مطرح کنند، افزود: روحانیت باید صلاح جامعه را در نظر بگیرند و نباید به صلاح دولت‌ها سخن بگویند.

به گفته وی، هنوز مقام معظم رهبری و مراجع تقلید اجازه نداده‌اند که هزینه‌ حوزه‌ها و روحانیت از جیب دولت پرداخت شود.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه نباید در برابر تخلفات سکوت کرد، افزود: خدا با مدافعان حق و حقیقت است.

وی درباره برخی سخنان مبنی بر انتخاباتی بودن سخنان خود، اذعان کرد: در گذشته علیه شهید بهشتی نیز سخن می‌گفتند اما آنچه ماندنی شد حقیقت شهید بهشتی بود.

این مسئول محور روشنگری در شرایط کنونی را قانون‌گرایی دانست و یادآور شد: قانون‌گرایی باید ملاک رفتارهای تمام افراد باشد.

ا‌نتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول