اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد

صادرات 12 میلیارد دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات 12 میلیارد دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه خبر داد.

صادرات 12 میلیارد دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، احمد پورحیدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گمرک منطقه ویژه از گمرکات مهم در سطح استان است و در صادرات و واردات کالا جایگاه خاصی دارد.

وی از واردات 577 هزار تن کالا به گمرک منطقه ویژه خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان کالا به ارزش 2.2 میلیارد دلار در 11 ماه امسال از طریق اداره‌کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است.

پورحیدر ادامه داد: عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی، مورد استفاده پتروشیمی‌ها و فازها بوده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: در این مدت 48 هزار تن کالا به ارزش 44 میلیون دلار از این گمرک ورود موقت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در طی این دوره زمانی بیش از هشت هزار تن کالا به ارزش 578 هزار دلار تحت رویه ترانزیت داخلی حمل شده است.

این مسئول بیان داشت: همچنین مقدار 426 هزار تن کالا به ارزش بیش از 33 میلیون دلار تحت رویه ترانزیت خارجی به داخل کشور حمل شده است.

وی از صادرات 7 میلیون و 760 هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک منطقه ویژه خبر داد و ابراز داشت: این میزان کالا به ارزش 5 میلیارد و 501 میلیون دلار صادر شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه از صادرات هشت میلیون تن میعانات گازی از منطقه ویژه خبر داد و اذعان داشت: این میزان کالا به ارزش بیش از هفت میلیارد دلار از اداره‌کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است.

پورحیدر یادآور شد: در مجموع در مدت یاد شده بیش از 15 میلیون و 772 هزار تن کالا شامل پلی‌اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، گازهای پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین به ارزش 12 میلیارد و 856 میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

وی گفت: صادرات انجام شده به مقصد کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، ‌بلژیک، ‌اسپانیا، ترکیه، رومانی، ‌تایوان، ‌تایلند، ‌مالزی، ‌ویتنام و افغانستان بوده است.

پورحیدر در پایان اضافه کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای موفقیت بیشتر در این منطقه استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول