اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نصب سه زیرسامانه جدید صورت گرفت

بروزرسانی سامانه‌های هوشمند گمرکی در بوشهر

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از بروزرسانی سامانه‌های هوشمند گمرکی با نصب سه زیرسامانه جدید در منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر خبر داد.

بروزرسانی سامانه‌های هوشمند گمرکی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابوالفضل اکبرپور صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: زیرسامانه صدور قبض انبار الکترونیک، بیجک الکترونیک و تالی الکترونیک از جدیدترین زیرسامانه‌هایی است که به مجموعه سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در این گمرک افزوده شده است.

وی با بیان اینکه زیرسامانه قبض انبار الکترونیک و بیجک الکترونیک زیر مجموعه سامانه هوشمند مدیریت انبارها است، اظهار داشت: سامانه هوشمند مدیریت انبارها، علاوه بر ایجاد امکان مدیریت کالاها و محموله‌ها برای صاحبان انبار با ثبت تالی ورود به انبار و ارسال آن به درب خروج گمرک، امکان احراز اصالت اسناد را برای کارشناسان گمرک فراهم می‌آورد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه در نسخه به روز شده این سامانه زمینه ارتباط میان سالن ترانزیت، انبارهای منطقه ویژه، باسکول‌ها و درب خروج فراهم شده است، افزود: در  نسخه جدید همچنین امکان ارتباط با دیگر گمرکات به واسطه راه‌اندازی سامانه هوشمند ترانزیت مهیا شده است.

اکبرپور در توضیح نحوه اجرای نسخه جدید این سامانه گفت: در سامانه جدید به محض تایید خروج کامیون ترانزیتی از گمرک مبدا، اطلاعات پروانه کامیون مورد نظر به گمرک مقصد ارسال می‌شود تا از این طریق کارشناسان گمرکی در گمرک مقصد با رویت پرونده الکترونیکی محموله بتوانند به صورت سیستمی اقدام به ثبت اعلام وصول بار به گمرک مبدا نمایند که این امر موجب کاهش زمان استرداد بیمه و تضمین صاحبان کالا می‌شود.

وی یادآور شد: در نسخه قبلی و فاز اول این پروژه ملی، همه خدمات صورت گرفته در درب خروج  گمرک به صورت مکانیزه و تحت یک سیستم مدیریت می‌شد، اما پس از بازمهندسی انجام شده در طراحی و پیاده سازی سامانه هوشمند اکنون این قابلیت وجود دارد که تمامی مراحل عملیاتی ترخیص کالا از طریق این سامانه انجام پذیرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: ویژگی مهم دیگری که در فاز دوم پروژه سامانه‌های هوشمند عملیاتی شده است تجمیع گزارشات و آمار مورد نیاز مدیران ارشد گمرک در ستاد مرکزی به صورت الکترونیکی است تا بدین وسیله مدیران گمرک بتوانند بی واسطه به آمار مورد نیاز خود دست یابند.

اکبرپور با بیان اینکه با بروزرسانی این سامانه زمینه مدیریت یکپارچه در نظام ترخیص کالا در گمرک ایجاد شده است، گفت: کاهش زمان ترخیص کالا، افزایش دقت در ارزیابی کالاها، بهبود فرآیندها، افزایش بهره وری و کارایی و استانداردسازی فرآیندها از مهمترین مزایای این سامانه به‌شمار می‌رود.

وی یادآدور شد : بروزرسانی این سامانه توسط کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه تهران و با کمک کارشناسان گمرکی گمرک بوشهر صورت گرفته است.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول