اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل عنوان کرد

افزایش فعالیت گمرک اصلاندوز با ارتقای سطح مناسبات ایران ـ آذربایجان

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: فعالیت گمرک اصلاندوز به ارتقای سطح مناسبات و مراودات دو کشور ایران و آذربایجان کمک می‌کند.

افزایش فعالیت گمرک اصلاندوز با ارتقای سطح مناسبات ایران ـ آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در بازدید از طرح‌های توسعه‌ای پارس‌آباد اظهار داشت: قرار است به زودی با هماهنگی کشور مقابل گمرک اصلاندوز فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: دولت مصمم به گشایش و از سرگیری تردد از این گمرک است و تحقق این امر مهم به ارتقای سطح مناسبات و مراودات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و بهبود وضع معیشتی مرزنشینان دو کشور کمک زیادی خواهد کرد.

استاندار اردبیل ابراز داشت: با بازگشایی و فعال شدن گمرک اصلاندوز راه برای توسعه و پیشرفت این منطقه و افزایش میزان عایدات ساکنان این خطه مرزی هموار‌تر می‌شود.

به گفته استاندار اردبیل از سرگیری فعالیت گمرک اصلاندوز علاوه بر تعمیق روابط در افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود.

نیکزاد همچنین بر ضرورت پیوستن شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد تجاری ارس تاکید کرد و افزود: پیگیری‌ها و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که در صورت وصل شدن این دو شهرستان مرزی به منطقه آزاد ارس شاهد تحول عظیم و جهش بزرگ اقتصادی در این مناطق خواهیم بود.

چهار خطه کردن محورهای اصلی استان راهبرد اساسی ماست

استاندار اردبیل همچنین در آغاز عملیات اجرایی چهار خطه محور پارس‌آباد سربند اظهار داشت: چهار خطه کردن محورهای اصلی استان اردبیل جزو راهبردهای اصلی ماست.

اکبر نیکزاد بیان داشت: عملیات اجرایی طرح چهار بانده کردن جاده ارتباطی بین‌المللی پارس‌آباد ـ سربند به طول 15 کیلومتر انجام می‌شود.

وی گفت: به دلیل تردد زیاد و نامناسب بودن وضعیت این جاده ترانزیتی هر از گاهی شاهد وقوع و بروز حوادث مرگبار رانندگی در این مسیر بودیم.

نیکزاد با بیان اینکه تلفات جاده‌ای در محورهای ارتباطی استان همه را متاثر می‌کند، بر لزوم بهسازی و چهار بانده شدن تمام جاده‌های ارتباطی اصلی استان تاکید کرد.

این مسئول جاده ارتباطی مناسب، استاندارد و ایمن را از شاخص‌ها و مولفه‌های رشد و توسعه و کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای دانست و ابراز داشت: ارتقای ایمنی جاده‌ها منجر به کاهش آمار کشته‌شدگان و مصدومان تصادفات رانندگی و زمینه‌ساز عمران و آبادانی می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: پارس‌آباد مغان دومین شهرستان پرجمعیت استان است و به لحاظ ترانزیتی و بین‌المللی بودن، تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین، چهار بانده شدن این مسیر را که از مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم منطقه است در اولویت قرار داده‌ایم.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز اظهار داشت: قطعه دوم طرح چهار بانده کردن مسیر پارس‌آباد، سربند با حدود 33 میلیارد ریال اعتبار اولیه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

علی حیدری افزود: قطعه اول این پروژه به طول پنج کیلومتر با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا است و در قطعه دوم طرح 41 ابنیه، سه دهنه پل و هشت تقاطع هم‌سطح پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/62003/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول