اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیله‌سوار:

اختصاص 9 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام / سالن مسافری گمرک بیله‌سوار افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بیله‌سوار گفت: برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در این شهرستان 9 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است تا بتوانیم تا آخر دولت دهم پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان را تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

اختصاص 9 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام / سالن مسافری گمرک بیله‌سوار افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبانژاد صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی این شهرستان که با حضور مدیران اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های شهرستان مرزی بیله‌سوار گمرک و رونق تجارت در این شهرستان شمالی استان است به طوری که به دلیل انجام مبادلات مرزی و تجاری گسترده در حقیقت این شهرستان را می‌توان ویترین جمهوری اسلامی ایران نامید که در ورود و خروج مسافران نقش ممتازی دارد.

وی ادامه داد: گمرک بیله‌سوار تنها معبر ورودی و خروجی استان است که به طور میانگین 2 هزار و 500 تا 3 هزار نفر اتباع آذری روزانه از طریق این گمرک تردد می‌کنند و در ساماندهی این گمرک با عنایت استاندار اردبیل در ماه‌های اخیر توجه ویژه صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار ضرورت تکمیل محوطه‌سازی پایانه مرزی برای سهولت ورود و خروج مسافران و احداث سالن مسافربری را یادآور شد و گفت: هرکدام از این پروژه‌ها با 2 میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است و برای سالن مسافری نیز بیش از 5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

زیبانژاد به شتاب ویژه تکمیل این طرح به همراه محوطه‌سازی چهار هکتاری، جدول‌گذاری، آسفالت و آماده‌سازی این محدوده اشاره کرد و افزود: سردرب ورودی و خروجی گمرک بیله‌سوار آماده شده و به زودی با حضور مسئولان استانی و کشوری به همراه سالن مسافری و تجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول بیان داشت: این شهرستان در کنار ظرفیت ممتاز در بخش تجاری، گمرکی و مرزی توان تولید محصولات کشاورزی به ارزش ده‌ها میلیارد تومان را دارد و این شهرستان را به عنوان انبار غله استان نامگذاری کرده‌اند که می‌تواند هم در بخش زراعت و هم دامداری، دامپروری تاثیر‌گذار و نقش‌آفرین باشد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با اعلام اینکه 40 درصد محصولات کشاورزی به ویژه گندم مورد نیاز استان در این شهرستان تولید می‌شود، تصریح کرد: به رغم این ظرفیت همچنان در مددرسانی به روستاییان با تنگناهای متعددی روبرو هستیم به طوری که وضعیت راه‌های روستایی در این شهرستان هنوز به مطلوبیت واقعی نرسیده ولی اصلاح و بهبود در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

 

راه‌اندازی کتابخانه مرکزی بیله‌سوار در سال آینده

زیبانژاد در بخش دیگری از سخنان خود به احداث کتابخانه مرکزی شهرستان بیله‌سوار اشاره کرد و یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان مرزی از اهمیت خاصی برخوردار است به طوری که سعی کردیم با نگاه ویژه طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی را تکمیل کنیم که در همین ارتباط احداث کتابخانه مرکزی در اولویت بوده به طوری که قرار است سال آینده این کتابخانه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود توسعه فضاهای ورزشی و ایجاد جذابیت‌های جدید بین جوانان را ضروری اعلام کرد و اذعان داشت: در چند سال اخیر به همت مسئولان و شهرداری بیله‌سوار طرح‌های مختلفی اجرایی و عملیاتی شده و همچنان نیز این فرایند با گستردگی خاص ادامه دارد.

انتهای پیام/62004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول