اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی کرمان:

کرمان بالاترین پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر را دارد

مدیرکل سازمان تعاون روستایی کرمان گفت: بالاترین پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر در کشور مربوط به استان کرمان است که در چارچوب تعاونی‌های تولید و روستایی دنبال شده است.

کرمان بالاترین پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر را دارد

مسعود بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: استان کرمان در پوشش بیمه تکمیلی اعضای زیر پوشش شرکت‌های تعاونی نیز رتبه نخست را میان استان‌های کشور از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: پسته استان کرمان یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی است که نقش مؤثری در ارزش افزوده محصولات کشاورزی و سهم عظیمی در صادرات غیرنفتی دارد.

بیگلری افزود: خرما یکی دیگر از این محصولات است که در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کرمان یکی از استا‌ن‌های پیشرو در بحث تشکل‌ها و تعاونی‌های نظام بهره‌برداری است‌، بیان داشت: این استان با دارا بودن بیش از 145 شرکت تعاونی تولیدی و اتحادیه بعد از استان خراسان رضوی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

بیگلری خاطر نشان کرد: این تعاونی‌ها حدود 60 درصد از سطح زیرکشت اراضی استان کرمان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به بحث تنظیم بازار در محصولات کشاورزی اظهار داشت: کار خوبی که در سطح کشور انجام شده ساماندهی بیش از 3 هزار و 500 غرفه دائمی عرضه محصولات کشاورزی است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیگلری افزود: پیگیری‌های زیادی صورت گرفته تا محصولات استان‌ها هم بتوانند به این غرفه‌ها در قطب جمعیتی کشور انتقال یابند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از سه منظر اهمیت دارد‌، عنوان کرد: استان کرمان توانسته طی چند سال متوالی رتبه نخست را بین سایر اتحادیه‌های تعاونی‌های استان‌ها کسب کند.

وی خاطر نشان کرد: همه این موارد نشان از ظرفیت‌ و امکانات است که در حوزه تعاونی‌های تولید در کرمان نسبت به دیگر استان‌های کشور وجود دارد.

انتهای پیام/2446/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول