اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های گردشگری استان قزوین

دریاچه‌ای که از هیچ رودخانه‌ای تغذیه نمی‌شود

دریاچه زیبای اوان در حلقه چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد با 1 هزار و 800 متر ارتفاع از سطح دریا قرار دارد و از محیط خارج خود آبی را به طور مستقیم دریافت نمی‌کند و تنها از آب چشمه‌های موجود در کف دریاچه تغذیه می‌شود.

دریاچه‌ای که از هیچ رودخانه‌ای تغذیه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و اقلیمی از طبیعت متنوعی برخوردار است و دریاچه اوان هم یکی از منابع طبیعی استان قزوین است که با توانایی بالای طبیعی می‌تواند محل مناسبی برای اکوتوریسم و دوستداران طبیعت باشد.

با توجه به شعار «ایران، سرزمین شکوه و زیبایی‌ها» گردشگران از این موهبت الهی در ایام نوروز دیدن کرده و ساعاتی را در کنار این فیروزه‌ای زیبا سپری می‌کنند.

مسافر کاشانه‌های این منطقه از نقاط قوت مراکز اقامتی برای گردشگران و هم استانی‌ها به شمار می‌آید که ضمن گردش در فضای روستا به دیدن نقاط طبیعی بی‌نظیر این منطقه پرداخته و از سفر خود در فضای کاملاً سنتی بهره‌مند می‌شوند.

دریاچه زیبای اوان در حلقه چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد با 1 هزار و 800 متر ارتفاع از سطح دریا قرار دارد، همچون نگینی زمردین می‌درخشد و با چشم‌انداز مسحور کننده‌اش گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را در چهار فصل سال به خود جذب می‌کند.

این دریاچه که بیش از 70000 متر مربع مساحت دارد از محیط خارج خود آبی را به طور مستقیم دریافت نمی‌کند و تنها از آب چشمه‌های موجود در کف دریاچه تغذیه می‌شود و به شکل حفره‌ای است که عمیق‌ترین بخش آن به عمق 5/7 متر در جنوب شرقی واقع شده است.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول