اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهادکشاورزی شهرستان اسکو خبر داد

کشت پسته به منظور مقابله با پسروی آب دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیرجهادکشاورزی شهرستان اسکو گفت: کشت پسته، مقابله با پسروی آب دریاچه ارومیه و تداوم روند توسعه کشاورزی در این منطقه است.

کشت پسته به منظور مقابله با پسروی آب دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اسکو، حسن ایمانی صبح امروز در گفت‌‌و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی در امر اصلاح الگوی کشت، توسعه باغات پسته و جایگزینی آن با سایر درختان غیراقتصادی، در کنار افزایش امکان پرورش آبزیان در پایاب چاه‌های کشاورزی و استخرهای پلیمری، در قالب طرح توسعه کشاورزی توسط این مدیریت در دستور کار قرار گرفته و با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سطوح باغ‌های پسته در بخش ایلخچی شهرستان اسکو، به 64 هکتار افزایش یافته است، افزود: با احتساب برداشت 1.5 تن محصول از هر هکتار و با در نظر گرفتن سطح باغ‌های بارده، حدود 50 تن محصول با کیفیت بالا در هر دوره برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌شود که از نظر اقتصادی دارای ارزش افزوده بالایی برای بهره‌برداران بخش باغی محسوب می‌شود.

ایمانی با توجه به پس روی آب دریاچه ارومیه، توسعه استفاده از استخر‌های پلیمری در پایاب چاه‌های کشاورزی شهرستان اسکو را ضروری دانست و افزود: این امر توان تولید محصولات آبزی پروری شهرستان را بطور چشمگیری افزایش خواهد داد و طبق تصویب ستاد اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان اسکو، متقاضیان احداث استخر‌ها، از تسهیلات بانکی کم‌بهره در این راستا، بهره‌مند و این امر توسعه بخش مهم و اقتصادی کشاورزی را از روند مطلوبی برخوردار خواهد ساخت زیرا، با توجه به وجود 39 میلیون متر مکعب آب استحصالی از چاه‌های آب این شهرستان، توسعه آبزی پروری در پایاب چاه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار دارد و این امر، تضمینی برای استفاده بهینه از منابع تولید و افزایش درآمد بهره‌برداران بخش کشاورزی تلقی می‌‌شود.

ایمانی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال درآمد خالص سالانه تولید پسته، در بخش ایلخچی این شهرستان در هر دوره تولیدی بوده و توسعه سطوح باغ‌های پسته، در اشتغال افراد بومی این منطقه نیز، می‌تواند تاثیر مثبتی از خود به جای گذارد، گفت: درخت پسته به دلیل تحمل کم‌آبی و شوری، سازگاری مناسبی با منطقه ایلخچی دارد.

انتهای پیام/60002/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول