اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف شوشتر خبر داد

برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در 11 بقعه شوشتر

رئیس اداره اوقاف شوشتر از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در بقاع این شهرستان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده است تا در 11 بقاع شاخص سوگواره برگزار شود.

برگزاری سوگواره «یاس نبوی» در 11 بقعه شوشتر

حجت‌الاسلام راشد پورحمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: سوگواره یاس نبوی از روز پنجم فروردین ماه سال‌جاری در 11 بقعه شاخص شهرستان شوشتر برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی شده است تا این برنامه‌ها با کیفیت مناسب برگزار شوند.

وی درباره نحوه برگزاری این سوگواره‌ها تأکید کرد: این سوگواره‌ها قرار است با حضور روحانیان اعزامی از استان قم برگزار شوند و در بیشتر بقاع غیرشاخص شهرستان شوشتر نیز مراسم سوگواری برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف شوشتر با اشاره به این‌که این سوگواره‌ها در سطح شهرستان شوشتر و گتوند برگزار می‌شوند، افزود: قرار است در سطح شهرستان گتوند در بقعه امامزاده محمد ابن زید که تنها با یک واسطه به امام سجاد (ع) منصب است، نیز برگزار شود که پیش‌بینی می‌شود تا این مراسم با حضور گسترده مردم مواجه شود.

بقاع شاخص شهرستان شوشتر آماده می‌شوند

رئیس اداره اوقاف شوشتر خاطرنشان کرد: بقاع شاخص شهرستان شوشتر که برای طرح آرامش بهاری آماده شده‌اند جو مفرح خود را به فضای غم و اندوه شهادت حضرت زهرا(س) تغییر خواهند داد.

وی افزود: بقاع برای برگزاری این مراسم تعیین شده‌اند.

پورحمیدی خاطرنشان کرد: همه مقدمات برای برگزاری برنامه‌هایی باشکوه و با کیفیت فراهم شده است و تنها منتظر حضور گردشگران و میهمانان نوروزی و مردم شهرستان شوشتر در این مراسم هستیم.

50 روحانی در شوشتر مستقر شده‌اند

پورحمیدی با اشاره به این‌که برای برگزاری این مراسم نیازمند اعتبار بودیم، افزود: به این منظور از روحانیان طرح هجرت و اعزامی استفاده شده است.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی، 12 روحانی اعزامی از شهرستان قم برای تبلیغ به شوشتر وارد شده‌اند و مابقی این روحانیان از مبلغان مستقر و طرح هجرت استفاده شده است.

رئیس اداره اوقاف شوشتر گفت: شهرستان شوشتر دارای صبغه مذهبی است و مردم از این مراسم استقبال زیادی خواهند کرد و به این دلیل از همه توان خود برای برگزاری این مراسم استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام/72006/م30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول