اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در واکنش به اظهارات استاندار اردبیل

برگشت اعتبارات ناشی از سوءمدیریت است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برگشت اعتبارات و به سرانجام نرساندن طرح‌ها در موعد مقرر ناشی از سوءمدیریت است.

برگشت اعتبارات ناشی از سوءمدیریت است

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل و در واکنش به اظهارات اخیر استاندار اردبیل با بیان آمار تحقق تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت: قطعاً این موضوع را که از زبان رئیس اداره اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطرح شده که تنها 15 درصد اعتبارات مشاغل خانگی جذب شده، پیگیری می‌کنیم تا ببینیم علل و عوامل جذب نشدن چه بوده است.

وی با بیان اینکه وظیفه قانونی و نظارتی نماینده ایجاب می‌کند تا چنین موضوعات اساسی را پیگیری کرده و از حق و حقوق ملت دفاع کند، تصریح کرد:‌ باید علت مشخص شود که چرا اعتبارات جذب نشده و برگشت این اعتبارات به چه دلیل بوده است که به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از این اقدامات مربوط به سوء مدیریت‌ها در جذب اعتبارات است که شاهد برگشت آن به خزانه هستیم.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: ‌در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل رئیس اداره اشتغال اردبیل به صراحت اعلام کرد که تنها 15 درصد اعتبار مشاغل خانگی جذب شده و 85 درصد آن جذب نشده است که استاندار اردبیل با توجه به این اظهار نظرها باید از این زیر مجموعه خود سئوال کند که این آمار و ارقام چگونه اعلام شده است و گرنه نماینده از خودش آماری ارایه نمی‌کند.

این مسئول اضافه کرد: اگر ضعف و اشتباهی نیز هست باید به آمار و مستندات اداره کار شک کرد که آنها به صراحت در جلسه اعلام کردند تنها 15 درصد اعتبارات مشاغل خانگی جذب شده است.

وی به استاندار توصیه کرد با کتمان حقیقت و نفی ضعف‌ها به دنبال موجه جلوه دادن حرکت‌ها و اقدامات خود نباشد بلکه دلایل و علل این جذب نشدن اعتبار را پیگیری کرده و آن را مشخص کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در واکنش به قسمت دوم اظهارات استاندار اردبیل در مصاحبه با خبرنگار فارس که بیان کرده بود نمایندگان هم مهندس، هم پول‌ساز و به طور کلی همه فن حریف هستند، اضافه کرد:‌ چنین سخنانی زیبنده استاندار نیست چرا که بنده استاندار اردبیل را به مطالعه اصل 84 و 86 قانون اساسی ارجاع می‌دهم که نماینده مردم می‌تواند در تمام مسایل داخلی و خارجی اظهار نظر کند و هیچ کس حق ندارد او را از این کار منع کند.

افضلی‌فرد بیان کرد: ‌حق ما است که طبق قانون اساسی در مسایل داخلی و خارجی اظهار نظر کنیم و حق نظارتی ما ایجاب می‌کند در تمام سطوح و بخش‌ها اعم از حوزه عمرانی،‌ اقتصادی، ‌فرهنگی، سیاسی و... ورود پیدا کرده و اجازه ندهیم حق و حقوق ملت ضایع شود.

وی یادآور شد: ‌نماینده اظهار نظر شخصی نمی‌کند بلکه از جایگاه نماینده این مردم براساس مستندات سخن به میان می‌آورد و ما به جای آن که ضعف‌های خودمان را بپوشانیم و اجازه ندهیم نقدی صورت بگیرد باید با هم‌افزایی کارها را به پیش ببریم.

این مسئول در پایان گفت: درد مزمن ما مشکلات و نارسایی‌هایی است که عده‌ای سعی می‌کنند آنها را عادی و غیراساسی جلوه دهند و هر کسی نیز از مشکلات مردم سخن به میان می‌آورد او را متهم کرده و گاه به او تهمت‌های ناروا می‌زنند که این شیوه شایسته و درست نیست.

انتهای پیام/62004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول