اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

حرمت ایام فاطمیه حفظ شود

امام جمعه ماکو گفت: ایام فاطمیه و عید نوروز در سال جاری با همدیگر متقارن شده‌اند بنابراین باید طوری رفتار شود که حرمت ایام فاطمیه حفظ شود.

حرمت ایام فاطمیه حفظ شود

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه آغاز سال نو با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) متقارن شده است، اظهار داشت: در این ایام اقشار مختلف جامعه باید به صورتی رفتار کنند که شان و منزلت رفیع حضرت فاطمه (س) همچنان حفظ شود و در این راستا ملت مسلمان کشورمان باید الگو قرار گیرند.

وی با بیان اینکه گرامیداشت ایام فاطمیه از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: با توجه به این که مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری در این ارتباط صحبت کرده و مردم را نسبت به رعایت رفتار و اخلاق اسلامی در این ایام خاص توصیه کرده‌اند اهمیت جایگاه این ایام بیش از پیش روشن می‌شود بنابراین باید در این سمت و سو گام برداشته شود.

رنجبری، فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت را فرصتی برای خداشناسی دانست و گفت: در این ایام خداوند متعال با جلوه و زیبایی هرچه بیشتر نعمت‌های خود را به بندگان عرضه می‌کند و به یکایک آنها این فرصت را می‌دهد در ارتباط با جهان هستی، خلقت و فلسفه آفرینش انسان تدبر کرده و به این ترتیب دل‌های خود را به خدا نزدیک کنند لیکن این فرصت را نباید از دست داد به ویژه این که با ایام شهادت بانوی دو عالم متقارن شده است.

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را برای سال جاری برگزیده‌اند، افزود: در سال جاری انتخابات‌های سرنوشت‌سازی از جمله ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، شورای اسلامی شهر و روستا برپا می‌شود از طرف دیگر دشمنان فشارهای اقتصادی خود را بر کشور ما بیشتر می‌کنند لیکن پشت‌سر گذاشتن همه این موارد شکل‌گیری حماسه بی‌نظیری را می‌طلبد که رهبری نسبت به آن ملت ایران اسلامی را سفارش کرده‌اند.

رنجبری ملت کشورمان را در طول 34 سال گذشته همواره حماسه‌آفرین دانست و اظهار داشت: در طول سال‌های بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران ملت کشورمان به انحای مختلف صحنه‌های بی‌بدیلی از همدلی، همبستگی و همت متعالی را خلق کرده‌اند لیکن در سال جاری با توجه به شرایط کشور و تحولات منطقه تلاش‌ها و همدلی‌ها رفته رفته مضاعف می‌شود تا در انتهای سال 1392، ایران را متفاوت‌تر و آبادتر ببینیم.

انتهای پیام/61002/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول