اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا خبر داد

برگزاری مراسم تحویل سال نو در گلزار شهدای صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از برگزاری مراسم تحویل سال نو در گلزار «شهدای جعفری» این شهرستان خبر داد.

برگزاری مراسم تحویل سال نو در گلزار شهدای صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، عزیز خادم‌شریف امروز در جریان بازدید از بقاع متبرکه مشمول طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز این شهرستان، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در 15 بقاع متبرکه صومعه‌سرا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه مذکور، تصریح کرد: برپایی برنامه‌های فرهنگی، مراسم‌های قرآنی، طرح نظارت بر بقاع متبرکه و نظافت سرویس‌های بهداشتی، غبار روبی بقاع و آمادگی پذیرایی از محافل و امور مذهبی و معنوی مسافران نوروزی از جمله اهداف اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع صومعه‌سرا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه 15 بقعه این شهرستان مشمول طرح آرامش بهاری در مسیر تردد مسافران نوروزی هستند، ادامه داد: 28 مسجد بین‌راهی صومعه‌سرا نیز در مسیرهای اصلی و فرعی برای اجرای طرح آرامش بهاری مهیا شده‌اند.

به گفته وی، طرح آرامش بهاری از 26 اسفند امسال تا 15 فروردین 92 در بقاع متبرکه صومعه‌سرا اجرا می‌شود.

خادم‌شریف به هزینه‌های اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: هزینه اجرای طرح آرامش بهاری هر بقعه از محل درآمدهای حاصله آن بقعه تأمین می‌شود.

وی از اجرای مراسم ویژه تحویل سال نو در گلزار «شهدای جعفری» صومعه‌سرا خبر داد و افزود: مراسم تحویل سال نو با حضور امام جمعه، مسئولان و مدیران شهر، خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان حوزه فرهنگی، هنری، شعرا و قاریان قرآن کریم برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا درباره برپایی نماز جماعت صبح در مساجد صومعه‌سرا در ایام نوروز، اذعان کرد: در تعطیلات نوروزی پنج مسجد «سید ابراهیم» در گوراب‌زرمیخ، امام حسین (ع)، ولی عصر (عج) و جامع در بخش مرکزی و مسجد جامع تولم‌شهر نماز صبح را علاوه بر نماز ظهر و مغرب به جماعت برگزار می‌کنند.

وی، برپایی خیمه معرفت در بقعه «آقا مهدی» به عنوان بقعه شاخص صومعه‌سرا را از دیگر برنامه‌های ایام نوروز در سطح بقاع این شهرستان برشمرد و یادآور شد: گفتمان دینی، پاسخ به مسایل شرعی با حضور روحانیون متخصص، مشاوره برای خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان از اهداف اجرای طرح خیمه معرفت در صومعه‌سرا است.

این مسئول با بیان اینکه بقعه «دو عالم کوه» صومعه سرا از زیبا‌ترین بقاع متبرکه گیلان است، خاطرنشان کرد: امسال 11 میلیون تومان برای نوسازی این بقعه متبرکه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/84003/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول