اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

ویژه‌ برنامه شب عید 29 اسفند در همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برگزاری ویژه برنامه شب عید در همدان در تاریخ 29 اسفند خبر داد.

ویژه‌ برنامه شب عید 29 اسفند در همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ایزدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام آمادگی ستاد تسهیلات نوروزی برای پذیرایی از مهمانان اظهار داشت: ستاد تسهیلات نوروزی همدان از 28 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی برنامه‌های فراوانی دارد، اما این برنامه‌ها در دو بخش برنامه‌ریزی شده است.

وی، برنامه‌های بخش نخست را از 28 اسفندماه تا پنجم فروردین سال آینده عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ششم فروردین 92 سالروز شهادت حضرت زهرا (س) است؛ بخش دوم برنامه‌های نوروزی با این رویکرد برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برگزاری شاخص‌ترین برنامه‌ها در تپه هگمتانه خبر داد و گفت: این برنامه‌ها هر سال در آرامگاه بوعلی سینا برگزار می‌شد، اما با توجه به اینکه تپه هگمتانه هم‌اکنون کاندیدای ثبت جهانی شدن است، برگزاری بیشتر برنامه‌ها در تپه برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شب 29 اسفندماه امسال ویژه‌ برنامه‌ای تدارک دیده شده است، بیان داشت: این ویژه برنامه به شکل عمومی طراحی شده و همه اقشار جامعه می‌توانند در این برنامه حضور داشته باشند.

ایزدی اضافه کرد: برنامه شب 29 اسفندماه با رویکرد فرهنگی و با محوریت کودکان بی‌سرپرست برنامه‌ریزی می‌کنیم که برنامه خوبی است.

وی از برپایی بازارچه‌های صنایع ‌دستی خبر داد و اذعان داشت: در یکی از مبادی ورودی استان، در جاده تهران نیز بازارچه‌ای بین‌راهی داریم و چادر سیاه نیز برگزار می‌شود تا به فرهنگ عشایرنشین نیز پرداخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان یادآور شد: انجمن باباطاهر نیز در آرامگاه باباطاهر اجرای موسیقی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های شهرستانی نیز موسیقی خواهیم داشت، افزود: توجه به لباس محلی و موسیقی استان همواره کمرنگ بوده که باید در دستورکار قرار گیرد و آن چنان که شایسته است باید به آن پرداخته شود.

ایزدی یادآور شد: در آرامگاه بوعلی و باباطاهر نصب چادر نخواهیم داشت؛ اما با همکاری شهرداری چند پارک و کمپینگ برای نصب چادر درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در اسکان‌های منازل شخصی نیز چند مورد شناسایی و مجوز 14 روزه نوروز با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی صادر شده است که قبل از نوروز اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در پایان بیان داشت: نقشه و بروشور برای ایام نوروز چاپ شده که 58 میلیون تومان برای این امر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/89003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول