اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

پرداخت 2.4 میلیارد تومان عیدی به مددجویان کردستانی/عیدی‌ها از فردا قابل برداشت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد کردستان از واریز دو میلیارد و 400 میلیون تومان به حساب مددجویان زیرپوشش این نهاد در این استان خبر داد.

پرداخت 2.4 میلیارد تومان عیدی به مددجویان کردستانی/عیدی‌ها از فردا قابل برداشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد در جمع معاونان و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سنندج اظهار کرد: بیش از دو میلیارد و 400 میلیون تومان عیدی به حساب مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان واریز شده و مددجویان از فردا می‌توانند آن را برداشت کنند.

به گفته وی، طی چند روز اخیر نیز کل مستمری دو ماهه آخر امسال مددجویان با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 730 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان تلاش در راستای توانمندسازی نیازمندان و محرومان جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: توانمندسازی مددجویان با بهره‌گیری از اعتبارات امدادی و جذب تسهیلات بانکی به صورت ویژه در استان کردستان دنبال می‌شود.

موسی‌نژاد به حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از 51 هزار خانوار در این استان اشاره کرد و گفت: 60 درصد از کل مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان را زنان سرپرست‌خانوار و ایتام تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، بیش از شش هزار و 500 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان ایتام زیر 15 سالی هستند که بیش از هر قشری نیازمند کمک و حمایت خیرین استان دارند.

وی بیان داشت: رفع مشکلات و نیازهای مددجویان زیرپوشش و تلاش در راستای توانمندسازی آنان از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد مقدس بوده و تحقق این مهم نیازمند مشارکت مردم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه کمیته امداد در دهه چهارم از فعالیت‌هایش، سیاست توانمندسازی نیازمندان به ویژه جامعه هدفش را با جدیت دنبال می‌کند و اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام داده است، افزود: نگاه امروز این نهاد از پرداخت مستمری صرف به مددجویان به سمت توانمندسازی خانواده‌ها با توسعه فرهنگ کار و تلاش و توسعه اشتغال تغییر کرده است.

وی به ایجاد بیش از 10 هزار و 600 فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد مقدس در استان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور و استان در طول دو سال اخیر در بحث ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان به صورت جهادی ورود پیدا کرده و به موفقیت‌های خوبی در این حوزه دست پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان توانمندسازی فکری را پیش‌نیاز توانمندسازی اقتصادی مددجویان زیرپوشش این نهاد دانست و اضافه کرد: به منظور تحقق این مهم برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی همچنین تعامل و مشارکت با بانک‌ها در دستورکار این نهاد در سطح استان قرار گرفته است.

وی، استقلال معیشتی و فرهنگی نیازمندان و محرومان جامعه را مهم‌ترین هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) خواند و اذعان داشت: به منظور تحقق این مهم، برنامه‌های مختلف همچون اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه بیمه‌های اجتماعی با جدیت هرچه تمام‌تر در سطح استان دنبال می‌شود.

به گفته وی، در راستای اجرای طرح بیمه اجتماعی مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان نیز چهار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی در پایان از ثبت 25 هزار خانوار روستایی در سامانه نیازسنجی مناطق محروم و تدوین برش استانی برنامه پنجم توسعه کمیته امداد کردستان خبر داد و گفت: این نهاد مقدس برش استانی برنامه پنج ساله خود را براساس نیاز و ظرفیت‌های استان تدوین و اجرا می‌کند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول