اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از نیمه دوم تعطیلات نوروز

مراسم یاس نبوی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم یاس نبوی از نیمه دوم تعطیلات نوروز در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‎‌شود.

مراسم یاس نبوی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم یاس نبوی از نیمه دوم تعطیلات نوروز برگزار می‎‌شود.

وی افزود: مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) از شب پنجم فروردین‌ماه همزمان با ایام فاطمیه دوم در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‎شود.

طباطبایی ادامه داد: برنامه‌های ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) براساس سنوات گذشته اجرا و دستجات عزاداری در تمامی شهرها به سمت امامزادگان حرکت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برهمین اساس در فاطمیه اول تنها به آذین‌بندی امامزادگان و سیاه‌پوش کردن دیوارهای مساجد بسنده می‎شود، چراکه با ایام شادی نوروز تداخل پیدا کرده است.

طباطبایی با اشاره به بازدید شش هزار نفر مسافر نوروزی از امامزادگان استان در سال گذشته گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی استان، تعداد بازدیدکنندگان از بارگاه متبرک امامزادگان استان در فصول سرد سال کم است، اما در ایام تابستان امامزادگان به قطب‌های گردشگری تبدیل می‎شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تنها ویژه این سازمان است، افزود: تاکنون افزون بر دو هزار و 900 نفر برای حفظ قرآن در این استان ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین یک هزار و 500 نفر در کلاس‌های دوره حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

طباطبایی در پایان از سنددار کردن حدود 90 درصد از موقوفات استان در سال 92 خبر داد و گفت: طی جلسات متعدد با سازمان اسناد مقرر شد تا پایان سال 92 بیشتر موقوفات استان سنددار شود.

انتهای پیام/68006/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول