اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سراسر کشور

طرح آرامش بهاری در 9 امامزاده خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری از 29 اسفند لغایت 15 فروردین ماه در 9 امامزاده شاخص و یک زائرسرای استان برگزار می‌شود.

طرح آرامش بهاری در 9 امامزاده خراسان شمالی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان طرح آرامش بهاری را به منظور ایجاد آرامش و آسایش و خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران و مسافران امامزاده‌ها در سراسر استان برگزار می‌کند.

وی اهداف برگزاری این طرح را بهره‌برداری معنوی از فضاهای بقاع متبرکه، معرفی امامزادگان شاخص استان، کسب رضایتمندی مسافران و زائران، ترویج فرهنگ وقف در جوار امامزادگان و تنظیف بقاع متبرکه استان برشمرد.

مهدوی‌پور اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه‌های متنوع در امامزاده‌های شاخص این است که کودکان و نوجوانان را با فضای معنوی و فرهنگی امام زادگان آشنا و علاقه‌مندی آنها را از سنین کودکی جلب کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خصوص برنامه‌های این طرح گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی اعم از آموزش‌های قرآنی، مشاوره دینی، احکام و مسائل عقیدتی و شرعی، غرفه‌های کودکان و نوجوانان، مسابقات فرهنگی در امامزاده‌های استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه‌های مورد نیاز برای اسکان موقت زائران نیز از برنامه‌های این طرح است، افزود: برپایی نماز جماعت، مراسم ادعیه و مناجات، ایستگاه‌های صلواتی، غرفه‌های مشاوره وقف و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در آستان مقدس امامزادگان از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در نوروز 92 است.

مهدوی‌پور تصریح کرد: افراد مراجعه کننده و خانواده‌هایی که نیاز به مشاوره داشته باشند می‌توانند از مشاوره‌های رایگان در این امامزاده‌ها برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در قالب این طرح خیمه‌های معرفت در سه مورد از این پایگاه‌ها برگزار شده که در این پایگاه‌ها حداکثر 6 روحانی و حداقل سه روحانی برای پاسخگویی به احکام و سوالات مردم حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: 21 نفر از روحانیون و متخصصان امور دینی و فعال فرهنگی در این طرح به امر مشاوره و ارشاد می‌پردازند.

وی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری امسال در امام‌زادگان بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین، جاجرم و مانه و سملقان اجرا خواهد شد.

مهدوی‌پور برگزاری مراسم تحویل سال در جوار آستان مقدس امام زادگان را یکی از ویژه برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان کرد که به همت مسئولان فرهنگی، اعضای هیئت امنا و خادمان آستان مقدس امام زادگان و مبلغان حاضر در طرح آرامش بهاری برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین از برپایی سفره‌های هفت‌سین در این پایگاه‌ها خبر داد و گفت: به جز سفره هفت‌سین مادی، سفره هفت‌سین هفت سلام و هفت‌سین سوره‌ها نیز برپا می‌شود.

انتهای پیام/63001/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول