اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه دشتی و تنگستان:

100 مسجد شهرستان دشتی سنددار می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه دشتی و تنگستان گفت: کارهای ثبتی 100 مسجد در دشتی به اتمام رسیده که تا اردیبهشت ماه سال 92 این مساجد سنددار می‌شوند.

100 مسجد شهرستان دشتی سنددار می‌شوند

 علی اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی با اشاره به فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه این شهرستان یادآور شد: مسابقات قرآن مرحله شهرستانی در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل با حضور 100 شرکت کننده برگزار شد که تعداد 40 نفر به مرحله استانی راه یافته و تعداد 14 نفر نیز حائز رتبه شدند و از این تعداد 5 نفر از آنها به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

وی ادامه داد: به منظور آمادگی هر چه بهتر شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی، قبل از برگزاری مسابقات، دو نشست با نخبگان قرآنی و کانون‌های قرآنی برگزار کردیم.

اسماعیلی، برگزاری اعیاد مذهبی و سوگواری در مساجد و امامزادگان، برگزاری سلسله مباحث نمایشگاهی در مناسب‌های مختلف در شهرستان دشتی و تنگستان را یکی دیگر فعالیت‌های این اداره عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تعمیرات، احداث مساجد و بقاع متبرکه شهرستان از محل اعتبارات دولتی و متمرکز سازمان اوقاف، نصب سیستم ضد سرقت در امامزاده زین الشهداء اهرم، تشکیل کمیسیون تائید صلاحیت هیئت امناء مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها و اماکن مذهبی شهرستان دشتی و تنگستان در سال 91 از دیگر اقدامات انجام شده است.

اسماعیلی مشارکت‌های مردمی را مهم دانست و خاطرنشان کرد:  جذب و به‌کار‌گیری خدام افتخاری برای بقاع متبرکه یکی از برنامه‌های این اداره بوده است.

وی توزیع قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، برگزاری مراسم وقف و بصیرت عاشورایی در ایام محرم در بقاع متبرکه،  تشکیل 41 مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه، برگزاری سه محفل انس با قرآن، برگزاری مسابقات اذان مرحله شهرستانی و برگزاری مسابقات مفاهیم تخصصی قرآن کریم مرحله شهرستانی را از فعالیت‌های فرهنگی اداره متبوع خود عنوان کرد.

اسماعیلی گفت: بازدید از بقاع متبرکه و مساجد شهرستان در ایام و مناسب‌های مختلف طی چندین مرحله با همراهی مدیرکل اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه دشتی گفت:  کارهای ثبتی 100 مسجد در دشتی به اتمام رسیده که تا اردیبهشت ماه سال 92 این مساجد سنددار می‌شوند.

وی اضافه کرد: تمام امامزادگان شهرستان دشتی و تنگستان تا پایان سال 92 سندار خواهند شد و پنج موقوفه نیز شناسایی شده‌اند.

اسماعیلی افزود: 140 نفر از خادمین مساجد شهرستان دشتی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: تعداد 23 نفر از مبلغین اعزامی از قم در ماه‌های محرم، صفر و ماه مبارک رمضان به شهرستان دشتی و تنگستان اعزام شده‌اند.

اسماعیلی یادآور شد: هشت بقعه متبرکه در شهرستان دشتی و تنگستان که اعتبار آنها از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه تامین شده است بازسازی و سه باب مسجد نیز در روستاهای شهرستان احداث شد.

انتهای پیام/66001/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول