اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد

برپایی خیمه‌های معرفت در 11 بقعه/ سفره‌های هفت سین در بقاع متبرکه خوزستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: در 20 بقعه متبرکه استان برنامه‌هایی نظیر برپایی سفره هفت سین، سخنرانی، زیارت آل‌یاسین و پخش بیانات رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

برپایی خیمه‌های معرفت در 11 بقعه/ سفره‌های هفت سین در بقاع متبرکه خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیداحمد سید میرمحمدی در نشست خبری که در روز 27 اسفندماه اداره اوقاف وامور خیریه خوزستان برگزار شد اظهار داشت: در یازده بقعه شاخص استان خیمه‌هایی تحت عنوان «معرفت» برپا خواهیم کرد تا افراد حاضر در آن جا به شبهات مهمانان نوروزی پاسخ دهند.

وی به اعزام 65 مبلغ از قم در بقعات متبرکه خبر داد و گفت: در ایام نوروز شاهد برپایی نمایشگاه‌های حجاب و عفاف و همین طور محصولات فرهنگی در یازده بقعه متبرکه استان خواهیم بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: با توجه به فرمایشات رهبری طرح آرامش بهاری را برای سومین سال متوالی در برنامه داریم طرح آرامش بهاری با طرح سیاسی بهار آمد تفاوت بسیاری دارد.

وی گفت: با توجه به شهادت حضرت فاطمه (س) در ایام نوروز، از روز پنجم فروردین مراسم سوگواری «یاس نبوی» را در پیش خواهیم داشت.

میرمحمدی از برگزاری اولین دوره کنگره مهدویت در استان خبر داد و افزود: این کنگره 28 فروردین‌ماه در چهار بخش برگزار می‌شود همچنین مهلت ارسال آثار تا روز 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی با بیان در سال جاری در حوزه فرهنگی و قرآنی  رتبه نخست کشور را از آن خود کردیم افزود: با توجه به این که اولین سال از اجرای طرح حفظ قرآن را سپری می کنیم بیش از 13 هزار نفر در این طرح شرکت کردند و بنا داریم در سال آینده این میزان را تا سقف 22 هزار نفر ارتقا دهیم.

مدیر کل اوقاف و امو خیریه خوزستان افزود: در سال جاری نگاه مدیریتی خود را از روال سنتی به مکانیزه تغییر دادیم وبا راه‌اندازی یک سامانه جامع در بخش موقوفات و اماکن متبرکه می‌توانیم کل اماکن استان را رصد کنیم.

وی با اشاره به این که بیش از 150 هزار هکتار از موقوفات استان از بلاتکلیفی خارج شدند، عنوان کرد: خوشبختانه درحال حاضر یک شعبه اختصاصی برای رسیدگی به موقوفات استان در دادگستری دایر شده است و به پرونده موقوفات خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

میر محمدی یکی از مشکلات استان خوزستان را نظارت بر عملکرد متولیان در حوزه‌های مختلف بیان کرد و افزود: با راه اندازی اداره تحقیقات که وظیفه آن نظارت بر عملکرد متولیان است سعی کردیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ترویج فرهنگ وقف در کشور مقام سوم را از آن خود کردیم گفت: در بخش مسابقات و مفاهیم با حدود 13 هزار شرکت کننده در هر دو بخش مقام دوم را در کشورکسب کردیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان از راه اندازی سامانه شناسایی اماکن متبرکه بر روی نقشه خبر داد و عنوان کرد: 50 درصد این طرح اجرا شده و قطعا تا پایان خردادماه به اتمام خواهد رسید.

میرمحمدی افزود: با انجام این طرح کل فضای معنوی استان را با ارسال یک پیام کوتاه دراختیار زوار قرار داد.

وی در پایان به چگونگی نحوه ساخت بقعه متبرکه علی ابن مهزیار اهوازی اشاره کرد و گفت: کار ساخت طبقه هم کف به پایان رسیده و قول داده‌اند که فضای طبقه دوم را تا پایان همین هفته به اتمام برسانند.

با پیگیری‌های حضرت آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان بیش از  2 میلیارد اعتبار برای ساخت این بقعه اختصاص داده شده که تا کنون 500 میلیون آن تزریق شده است. 

انتهای پیام/2329/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول