اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شوشتر:

شوشتر از نظر شاخص‌های امنیتی در شرایط مطلوبی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شوشتر گفت: شوشتر از نظر شاخص‌های امنیتی موجود در جایگاه مناسبی قرار دارد و برای رسیدن به این وضعیت تلاش زیادی شده است.

شوشتر از نظر شاخص‌های امنیتی در شرایط مطلوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حیدر نجفی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: شوشتر از نظر امنیتی مشکل حادی دارد و با توجه به آمارهای موجود وضعیت خوبی از این نظر دارد.

وی با اشاره به اینکه سطح کشفیات در سطح شوشتر افزایش چشم‌گیری داشته است، خاطرنشان کرد: قاچاق در سایر شهر‌ها در شوشتر کشف می‌شود و این نشان از تلاش بسیار زیاد اعضای شورای تامین این شهرستان است.

نجفی با اشاره به اینکه شاید مظاهری هرچند مختصر برای ناامنی و برهم زننده امنیت در شوش‌تر وجود داشته باشد، ادامه داد: شاید مظاهر محدود و مختصری در این باره وجود داشته باشد ولی آنچه محرز است بر اساس شاخص‌های موجود شوشتر از نظر شاخص‌ها امن تلقی می‌شود.

*نقدینگی اعتبارات کم است

فرماندار شوشتر گفت: نقدینگی اعتبارات در سطح شهرستان شوش‌تر در سال‌جاری بسیار محدود بوده است و به این دلیل پروژه‌های عمرانی در شهرستان پیشرفت مناسبی نداشته‌اند.

وی با اشاره به میزان نقدینگی اعتبارات دولتی تاکید کرد: در سال‌جاری اعتبارات تملک‌دارایی‌ها در سطح خوزستان تنها 15. 3 درصد تخصیص داشته است و این میزان اعتبار بسیار ناچیز است.

نجفی گشایش در امور امسال افزود: در روز جاری با اطلاع از افزایش سطح تخصیص اعتبارات در خوزستان از 15. 3 به 34. 5 درصد بارقه امیدی برای فعالیت عمرانی در سطح شهرهای خوزستان مشاهده شده است.

رئیس شورای اداری شوشتر خاطر نشان کرد: این افزایش تخصیص اعتبارات تنها در بخش اعتبارات تملک دارایی‌ها و در بخش عمرانی است و در سایر بخش‌ها همچنان اعتبارات 15. 3 درصد تخصیص است.

*مشکلات کارگری شوشتر برطرف شده است

فرماندار شوشتر با اشاره به مشکلات کارگری موجود در سطح این شهرستان طی امسال گفت: در کشت و صنعت کارون شوشتر و شهرداری این شهر مشکلات کارگری زیادی وجود داشت که با رایزنی تا حد زیادی این مشکلات برطرف شده است.

وی تصریح کرد: شوشتر بیشترین آمار بیمه شده تامین اجتماعی را در بخش کارگری دارد و به این دلیل مشکلات زیادی در این بخش  وجود داشت که با همکاری بیمه تامین اجتماعی شهرستان شوشتر و استان خوزستان مشکلات در این عرصه برطرف شد.

نجفی افزود: در سال‌جاری برای نخستین بار کارگران فصلی نی‌بر کشت و صنعت کارون شوشتر بازنشسته شده‌اند و این خود نشان از رفع موانع موجود در این‌باره است.

وی اضافه کرد: طبق اطلاعی که امروز کسب شده است همه حقوق‌های معوق کارگران و کارکنان کشت و صنعت کارون شوشتر پرداخت شده است و مشکلی در این باره وجود ندارد.

*در تقسیمات کشوری گام‌های اساسی برداشته شده است

فرماندار شوشتر تاکید کرد: در بخش تقسیمات کشوری در سطح این شهرستان اقدامات اساسی انجام شده است و به این دلیل شاهد ارتقای روستاهای پرجمعیت به شهر و دهستان‌ها به بخش هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در دولت نهم و دهم در سطح شهرستان شوشتر سه بخش و سه شهر جدید تاسیس شده است که این خود نشان از توجه دولت به مناطق محروم به ویژه روستاهای دور افتاده است.

وی با اشاره به نام این روستا‌ها در شهرستان شوشتر گفت: ارتقای شهرک شرافت به شهر، روستای گوریه به شهر و روستای سردار آباد به شهر سرداران از جمله این ارتقای روستا‌ها به شهر است.

*اشتغال پایدار دغدغه اصلی مسئولان است

رئیس شورای اداری شوشتر تاکید کرد: در بخش اشتغال در این شهرستان اقدامات زیادی انجام شده است که در حال راست‌آزمایی آمارهای ارائه شده و ثبت شده در سامانه‌های اشتغال هستیم.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای اشتغال خانگی در شوشتر افزود: در بخش اشتغال خانگی در سطح این شهرستان در سال 90 بیش از 21 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که همگی این اعتبارات جذب شده است.

نجفی خاطر نشان کرد: در سال 91 با توجه به مشکلاتی که در بخش اعتباراتی وجود داشت ولی باز هم به بخش اشتغال خانگی توجه ویژه‌ای شده است که برای این ردیف اعتباری بیش از 23 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به متولیان هزینه کرد این اعتبارات افزود: متولیان هزینه کرد این اعتبارات در سطح شوشتر کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، صندوق مهر امام رضا (ع) و فنی و حرفه‌ای هستند که در راستای معرفی متقاضیان به بانک برای اخذ تسهیلات در حال تلاش هستند.

انتهای پیام/72006/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول