اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه محمودآباد:

اسباب برگزاری چهارشنبه سوری بی‌خطر فراهم شود/برخورد با مخلان امنیت ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه محمودآباد با اشاره به اینکه سنت چهارشنبه‌سوری از گذشته مورد توجه بود، گفت: به جای برخورد سلبی باید اسباب برگزاری بی‌خطر این سنت دیرینه فراهم شود.

اسباب برگزاری چهارشنبه سوری بی‌خطر فراهم شود/برخورد با مخلان امنیت ضروری است

حجت‌الاسلام عبدالله اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان محمودآباد با تبریک ایام نوروز از مسئولان انتظامی و فرهنگی خواست به جای برخورد سلبی برای برپانشدن جشن چهارشنبه سوری، مکان‌هایی برای انجام این سنت دیرینه فراهم آورند یا طرح جایگزین ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه‌سوری از سنت‌های زیبا و دیرین ما ایرانیان به شمار می‌آید که همه ساله جوانان اهتمام ویژه‌ای برای برپایی آن از خود نشان می‌دهند.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه برخی رسوم زیبای ایرانی را به فرهنگ بیگانه نسبت می‌دهند، تصریح کرد: فکر می‌کنم این اقدام نوعی توجیه بی‌برنامگی مسئولان فرهنگی ماست و این جشن چهارشنبه‌سوری از زمان پدران ما بوده ولی در آن زمان با شیوه‌ای درست و مدیریت شده انجام می‌گرفت.

اسماعیلی افزود: از مسئولان انتظامی و فرهنگی می‌خواهیم به جای برخورد سلبی با برپایی جشن چهارشنبه سوری که تا امروز ثابت شده که شیوه‌ای ناکارآمد است، تمهیداتی برای اعلام مکان‌هایی در کنار سواحل و مکان‌های باز برای انجام این سنت دیرینه فراهم آورند تا مردم دور هم جمع شوند و به شادی بپردازند و یا اگر غیر قابل اجراست، طرح جایگزین ارائه کنند.

وی اذعان داشت: برخورد سلبی نیروی انتظامی با آن دسته از جوانانی که مخل نظم و آرامش عمومی شده و فستیوال آتش را در خارج از طرح اعلام شده به راه می‌اندازند و از مواد منفجره خطرناک و غیر معمول استفاده می‌کنند ضروری است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به اینکه ذات جوان نشاط و شور انگیزی است، خاطرنشان کرد : صرف اینکه آتش بازی را خطرناک جلوه دهیم جوانان را از انجام این جشن نمی‌توان محروم کرد چرا که ورزش‌هایی خطرناک نیز وجود دارد که جوانان به سمت آنها می‌روند.

انتهای پیام/86013/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول