اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

برقراری امنیت نیازمند مراقبت‌های مردمی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: مراقبت‌های مردمی شرط برقراری امنیت در جامعه است.

برقراری امنیت نیازمند مراقبت‌های مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان در نشست بررسی مشکلات روستای الله‌آباد کرمان در محل مسجد امام سجاد (ع) این روستا اظهار داشت: روستای الله‌آباد به علت این‌که در حاشیه شهر کرمان قرار دارد و دارای شرایط اجتماعی ویژه‌ای است، مردم باید اراده، همت و تلاش خود را برای رفع مشکلات این منطقه به کار گیرند.

وی عنوان کرد: بخشی از روستای الله‌آباد در حوزه کلانتری 19 کرمان و بخش دیگر آن در حوزه پاسگاه باقرآباد قرار دارد و وضعیت این روستا قبل از این تقسیم‌بندی بدتر از شرایط امروز بود.

چناریان با اشاره به این‌که خدماتی طی سال‌های اخیر به مردم روستای الله‌آباد ارائه شده است، اظهار داشت: زمین‌خواران با فروش زمین‌های دولتی در این منطقه به منفعت رسیدند، اما مردم را گرفتار کردند و مسئولان هم بدهکار شدند.

وی با بیان این‌که نیروی انتظامی جزو دستگاه‌هایی است که خدمات را در هر شرایطی به مردم ارائه می‌دهد، عنوان کرد: با توجه به شرایط و نیاز مردم روستای الله‌آباد آماده همکاری هستیم.

چناریان تصریح کرد: قبل از این‌که در بخش پیگیری انتظامی و حضور نیروهای پلیس اقدام کنیم باید مراقبت‌های مردمی انجام شود.

این فرمانده انتظامی از اجرای یک طرح 24 ساعته در روستای الله‌آباد کرمان و بازرسی از 93 واحد مسکونی خبر داد و گفت: در این بازرسی مشخص شد که بیشتر ساکنان این منازل خرده‌فروشان موادمخدر هستند و همچنین 993 مورد تجهیزات دریافت از ماهواره کشف و ضبط شد.

چناریان با تأکید بر این‌که مادران باید مواظب خانواده و به‌ویژه فرزندان خود باشند، افزود: اگر والدین نسبت به خانواده‌های خود حساسیت نداشته باشند، جای نگرانی وجود دارد.

وی ادامه داد: امنیت به‌ویژه در سطح اجتماعی و فرهنگی نیازمند مراقبت است و خانواده‌ها باید مواظب باشند.

چناریان وضعیت نظم و انضباط ترافیکی در روستای الله‌آباد را نامناسب دانست و عنوان کرد: سرعت‌های غیرمجاز موجب بروز تصادفات فوتی در این منطقه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تبعات اتفاقات ناگوار در روستای الله‌آباد به مردم این منطقه برمی‌گردد، گفت: با توجه به شرایطی که در این روستا وجود دارد، رفع مشکلات امنیتی این منطقه در حال بررسی است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: مردم روستای باقرآباد برای راه‌اندازی پاسگاه در این منطقه به نیروی انتظامی کمک کردند و ما تعدادی نیرو را در این روستا مستقر کردیم.

چناریان با بیان این‌که امنیت یک محصول جمعی است، افزود: تمام مردم باید برای برقراری امنیت و به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین کمک کنند، چرا که عده‌ای منفعت‌طلب از حاشیه‌های شهرها برای انجام کارهای خلاف در زمینه قاچاق موادمخدر و فساد سوء‌استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/80019/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول