اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

آمادگی نیروهای انتظامی و امنیتی برای برقراری نظم در چهارشنبه آخر سال

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از آمادگی دستگاه‌های امنیتی و نیروهای انتظامی استان برای برقراری نظم و آرامش مردم در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

آمادگی نیروهای انتظامی و امنیتی برای برقراری نظم در چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر در جلسه هماهنگی مراسم چهارشنبه سوری آخر سال در اردبیل اظهار داشت: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انکاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبران را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ‌با آگاهی از عواقب برخی حوادث می‌توان از حوادث ناگوار احتمالی چهارشنبه سوری جلوگیری کرد چرا که تلفات سال‌های گذشته بسیار دلخراش بوده که باید موجب تجربه‌اندوزی امسال شود.

دبیر خاطرنشان کرد:‌ مردم با ایجاد فضای با نشاط و آرام برای جلوگیری از حوادث در چهارشنبه سوری کمک کرده و والدین نیز در تهیه وسایل آتش‌بازی فرزندان خود را همراهی کنند.

این مسئول اضافه کرد: کودکان به هیچ وجه نباید شخصاً از مواد آتش‌زا و محترقه استفاده کنند زیرا ممکن است حوادث ناگواری را برای خانواده‌ها به دنبال داشته باشد.

وی به برخورد با سلب‌کنندگان آسایش و آرامش مردم اشاره کرد و ادامه داد: نیروهای انتظامی در نقاط اصلی شهر برای برقراری نظم و امنیت مردم استقرار می‌یابند و با متخلفان اخلال در نظم عمومی برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل اضافه کرد:‌ واحدهای پزشکی، اورژانس، هلال‌احمر، شهرداری و آتش‌نشانی برای کمک به هرگونه حوادث احتمالی در این ایام در آمادگی کامل به سر می‌برند.

دبیر با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و تبریک سال نو به مردم یادآور شد: عده‌ای به جای جشن و شادی اصولی در این ایام این رسم شیرین را با ترقه‌بازی و استفاده از مواد محترقه و منفجره خطرناک تبدیل به تلخی می‌کنند.

رئیس شورای شهرستان اردبیل گفت: ‌رفتارهای خشونت‌آمیز و مخالف با عرف جامعه نظیر آنچه امروز تحت عنوان چهارشنبه سوری شاهد آن هستیم جایگاه این آیین و رسم دیرین را زیر سئوال برده و سبب شده عده‌ای سواستفاده‌کننده از فضای پیش آمده بهره‌برداری نامناسبی کنند.

فرماندار اردبیل در پایان اذعان داشت: منفجر کردن ترقه، پراکندن آتش و برخی حرکات نامناسب دیگر سلامتی مردم را به خطر انداخته که این کارها هیچ تناسبی با آداب و رسوم ایران اسلامی ندارد.

انتهای پیام/62001/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول