اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از هوای پاک در آبپخش

آبپخشی‌ها خستگی و پژمردگی را زدودند+تصاویر

خبرگزاری فارس: روز پاک هوای پاک در آبپخش با مشارکت مردم و مسئولان برگزار شد.

آبپخشی‌ها خستگی و پژمردگی را زدودند+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، پیش از ظهر امروز طرح "روز پاک، هوای پاک" با حضور زن و مرد، پیر و جوان برای پاک‌سازی آبپخش اجرا شد.

اهالی شهرک‌ها، دانش‌آموزان، بسیجیان و ... با حضور در سراسر شهر آبپخش خستگی و پژمردگی یک‌ساله را از چهره آبپخش زدودند.

در این مراسم رؤسای دستگاه‌های اجرایی و مسئولین گرد مردم آمدند و با هم‌دلی و اتحاد برای داشتن شهری پاک و بانشاط تلاش کردند.

جواد راهپیما، شهروند آبپخشی در این مراسم به خبرنگار فارس گفت: داشتن شهری پاک و زیبا آرزوی هر شهروندی است و امروز با حضور عمومی شاهد تحقق این امر بوده‌ایم.

وی افزود: در یک سال گذشته چهره شهر زیر گرد و خاک ناپیدا شده بود و از دیدن این مناظر دل هر بیننده‌ای به درد می‌آمد.

راهپیما خاطر نشان کرد: داشتن شهری پاک برای استقبال از مسافران نوروزی از نتایج مهمی است که این شهر دارد و به رونق آبپخش در ایام نوروز می‌انجامد.

مهدی رحیمی، کسبه شرکت کننده در این طرح می‌گوید: همکاری همگانی مردم در این طرح نمود دلبستگی و تعلق مردم به شهر است و نشان‌ دهنده آن است که مردم حاضرند برای زیبایی و طراوت شهر خود دست به هر کاری بزنند.

رحیمی تصریح کرد: حضور مسئولین در کنار مردم یکی از نقاط قوت اجرای این طرح بود، ولی مردم انتظار فعالیتی پررنگ‌تر از مسئولین اجرایی در این طرح داشتند.

کرامت علایی، مدرس دانشگاه که در این طرح شرکت داشت نیز به فارس گفت: حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در این طرح همگانی از مهم‌ترین ابعادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و تعهد نسبت به محیط زندگی در دانش‌آموزان از دستاوردهایی است که اجرای این طرح به دنبال خواهد داشت.

علایی یادآور شد: با اجرای این طرح باید احساس مسئولیت در مسئولین و مردم ایجاد شود که همیشه باید شهر را پاکیزه و تمیز نگاه دارند، چرا که اجرای مقطعی این طرح پاسخگوی نیازهای شهر نخواهد بود.

بخشدار آبپخش نیز در حاشیه اجرای این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: در دین مبین اسلام، سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) تأکید زیادی بر مسئله نظافت و بهداشت شده است؛ مردم همواره به بحث نظافت فردی توجه دارند و با اجرای این طرح شاهد نظافت جامعه با همکاری تمامی اقشار و آحاد جامعه خواهیم بود.

غلامرضا وفایی خاطر نشان کرد: مشارکت گسترده مردمی در اجرای این طرح از شاخص‌ترین خصوصیات و ویژگی‌هایی است که شاهد بوده‌ایم و به‌ منزله احساس مسئولیت و تعهد مردم نسبت به شهر و محیط زندگی خود است.

وی افزود: از اداره آموزش و پرورش و دانش‌آموزان، حوزه مقاومت بسیج و بسیجیان و تمامی آحاد و اقشار مردمی که در این طرح حضور گسترده داشته‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وفایی تصریح کرد: طرح بزرگ روز پاک، هوای پاک علاوه بر شهر آبپخش در تمامی روستاها و مناطق مجاور اجرا شده و سبب آمادگی بیشتر آبپخش برای استقبال از مسافرین نوروزی شده است.

شهردار آبپخش نیز در حاشیه این طرح به خبرنگار فارس گفت: شهرداری از روزهای گذشته تمامی مقدمات لازم به‌منظور اجرای این طرح را فراهم کرده است.

سید محمود موسوی اظهار داشت: با توجه به گستردگی شهر و حجم بالای کاری اجرای این طرح توسط شهرداری نیاز به مدت زمان زیادی داشت، ولی با مشارکت عمومی مردم در چند ساعت شاهد پاکسازی مناطق شهری آبپخش بودیم.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی شهرداری آبپخش، شهر آبپخش به‌مناطق 20 گانه تقسیم‌بندی و در هر یک از مناطق با مشارکت گسترده بسیجیان، دانش‌آموزان، آحاد مردم و مسئولین شاهد اجرای این طرح بودیم.

موسوی گفت: از تمامی مردم و مسئولینی که در این طرح حضور یافته و شهرداری را در پاک‌سازی آبپخش و آمادگی بیشتر برای استقبال از مسافران نوروزی آماده کرده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

شهردار آبپخش تصریح کرد: با اجرای این طرح مسئولیت شهرداری بیش از پیش شده و باید در ماه‌های آتی با همت و تلاش بیشتری در حفظ نظافت و بهداشت شهر آبپخش کوشا باشیم.

-------------------------

گزارش از مسعود باقری

-------------------------

انتهای پیام/2452/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول