اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی ریگان:

گوشت چرخ‌کرده نخرید

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: شهروندان گوشت‌های از پیش چرخ‌کرده موجود در قصابی‌ها را خریداری نکنند.

گوشت چرخ‌کرده نخرید

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: بازرسی بهداشتی فرآورده‌های خام دامی از استحصال تا عرضه به وسیله دامپزشکان نقش مهمی در کنترل بیماری مشترک دارد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در آستانه فرا رسیدن ایام عید نوروز و افزایش میزان تقاضا برای مصرف فرآورده‌های خام دامی قرار داریم، کنترل و بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی این شبکه همانند سال‌های گذشته با استقرار اکیپ‌های ثابت و سیار در دو بخش مرکزی و گنبکی شهرستان اقدامات لازم را برای حصول اطمینان همشهریان از جنبه بهداشتی فرآورده‌های دامی اعمال می‌کند.

جعفری عنوان کرد: با توجه به اینکه برای انجام هر چه بهتر این اقدام مساعدت و همیاری همشهریان با این شبکه ضروری به نظر می‌رسد، لذا تقاضا می‌شود، افراد موادغذایی با منشأ دامی را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک با این شبکه هماهنگی لازم را به عمل آورند.

وی ابراز داشت: شماره تماس مربوطه برای پاسخگویی به سؤالات و مشکلات همشهریان 03464720209 است، همچنین همشهریان به نکات بهداشتی از جمله اینکه در هنگام خرید گوشت از سلامت و بهداشتی بودن آن تضمین لازم را حاصل کنند توجه کنند.

جعفری تصریح کرد: همشهریان از خرید گوشت از پیش چرخ کرده در قصابی‌ها امتناع کنند و همچنین در هنگام خرید به ممهور بودن فرآورده به مهر کشتارگاه توجه کنند که کد کشتارگاه قید شده است.

وی افزود: همچنین به شکل، قوام، بو و رنگ فرآورده برای تشخیص گوشت سالم از فاسد دقت لازم را داشته باشید و دقت کنید که گوشت بهداشتی و تازه به رنگ صورتی بوده و تغییر رنگ به صورت قهوه‌ای، خاکستری و سبز رنگ می‌تواند از نشانه‌های فساد گوشت باشد.

این مسئول ابراز داشت: کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی یکی از مهمترین محورهای فعالیتی دامپزشکی است که می‌توان با قاطعیت اظهار کرد بخش زیادی از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام می‌تواند ریشه در مصرف فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی داشته باشد.

فعالیت 3 اکیپ دامپزشکی کوهبنان در نوروز 

رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: یک اکیپ ثابت و 2  اکیپ سیار در این ایام در دو نوبت صبح و عصر آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

محمود زین‌الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به نقش خطیر دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت غذایی گفت: همانند سال‌های قبل دامپزشکی این شهرستان بر عملکرد رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و فروشگاه‌های توزیع و عرضه مرغ، ماهی و گوشت قرمز در ایام نوروز بازرسی و نظارت مستمر دارد.

وی با اشاره به آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی از 26 اسفند ماه سال جاری افزود: این طرح با هدف حفظ سلامت شهروندان و میهمانان نوروزی تا 13 فروردین ماه سال 92 ادامه می‌یابد.

زین‌الدینی افزود: یک اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار در این ایام در دو نوبت صبح و عصر آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی با تاکید بر نقش دامپزشکی در تامین سلامت غذایی و حفظ سرمایه‌های دامی به شهروندان توصیه کرد از خرید گوشت بدون مهر تاییدیه دامپزشکی همچنین گوشت چرخ‌کرده از قبل آماده شده، مرغ بدون بسته‌بندی و فرآورده‌های دامی بسته‌بندی شده فاقد تاریخ تولید و انقضاء خودداری کنند و دقت لازم را در نحوه و شرایط نگهداری مواد پروتئینی خریداری شده به عمل آورند.

وی از شهروندان خواست از خرید گوشت قرمز و سفید از افراد دوره‌گرد و خرده‌فروش بدون مجوز قانونی خودداری کنند تا مشکلی برای خانواده‌هایشان پیش نیاید.

زین‌الدینی افزود: شهروندان باید ماهی قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت و مورد تایید دامپزشکی تهیه کرده و ضوابط بهداشتی و شرایط نگهداری آن را رعایت کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را هر چه سریع‌تر اطلاع‌رسانی کنند، گفت: این شبکه با شماره تلفن 4724401 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و پاسخگویی به سؤالات همشهریان گرامی است.

انتهای پیام/2446/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول