اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

تهران در تولید گوشت قرمز خودکفا می‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با اجرای طرح خوداتکایی، استان تهران در تولید گوشت قرمز خودکفا می‏شود.

تهران در تولید گوشت قرمز خودکفا می‏شود

سیدمحمد موسوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: از اواسط تابستان سال‏جاری تا امروز، حدود 450 واحد دامداری نیمه‌فعال و غیرفعال با حدود 50 هزار رأس پرواربندی جدید در استان تهران فعال‏ شده است.

وی گفت: با این اقدام، تولید گوشت قرمز استان تهران با افزایشی 13 هزار تنی، از 75 هزار تن به 88 هزار تن خواهد رسید که از اواسط بهار 92 وارد بازار می‏شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از استقبال بسیار خوب کشاورزان از این طرح خبر داد و افزود: با برنامه‏ریزی انجام شده، ظرفیت پرواربندی فعال استان از یک میلیون و 40 هزار رأس کنونی به یک میلیون و 760 هزار رأس در پایان سال 94 خواهد رسید که فقط پنج هزار رأس آن در سال‏جاری عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، تولید 12 درصد شیر و 10 درصد گوشت کشور در استان تهران انجام می‏شود.

استان تهران با برخورداری از منابع و مواهب طبیعی و ظرفیت‏های فراوان، می‏تواند در آینده‏ای نزدیک به عنوان استان برتر و پیشانی بخش کشاورزی کشور بدرخشد.

انتهای پیام/2568/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول