اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

زنان سردمداران تربیت نسل آینده هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: زنان فرهیخته جامعه ما سردمداران امر تربیت نسل آینده هستند که باید به زینت علم و مهارت آراسته باشند.

زنان سردمداران تربیت نسل آینده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری‌اصل عصر امروز در نشست با جمعی از بانوان فرهیخته در اردبیل اظهار داشت: فرهیختگی بانوان ما در عصر حاضر به عناصری همچون معنویت، علم و تخصص و بالاتر از همه حفظ حجاب و حیا وابسته است که در این زمینه نباید اقدامات و فعالیت‌های انجام شده را نامناسب و کم تلقی کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاخصه سواد، بهداشت و گرایش به معنویت در زنان ما توسعه حقیقی داشته است، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر جامعه زنان ما به حرکت‌های رو به جلو در حوزه علم و تربیت و به اجرا گذاشتن مبانی ارزشی نیاز دارند که امیدواریم در قالب طرح رحمت و آموزش خانواده‌ها به ویژه زنان بی‌سواد سرپرست خانوار بتوانیم، نواقصات و کوتاهی‌ها را برطرف کنیم.

جعفری‌اصل خاطرنشان کرد:‌ در اجرای طرح رحمت بیش از یک‌هزار و 94 زن سرپرست خانوار از آموزش‌های موردنظر بهره‌مند می‌شوند که اولویت اجرای این طرح نیز برای زنان بی‌سواد در تمام شهرستان‌ها و مناطق محروم است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اضافه کرد:‌ مصوب شده در راستای پیاده‌سازی طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی، تربیتی و فرهنگی به همت فرمانداری‌ها زنان مشارکت همه‌جانبه‌ای در عملیاتی کردن این طرح داشته باشند، چراکه زنان ما به عنوان عناصر تربیتی در خانواده می‌توانند با برخورداری از سواد کافی نقش، وظیفه و رسالت خود را انجام دهند.

شناسایی یک‌هزار و 184 خانوار برای اجرای طرح نظام جامع آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر فرهنگی و آموزش کمیته امداد استان اردبیل نیز از شناسایی یک‌هزار و 184 خانوار تحت حمایت نهاد کمیته امداد براساس شاخص‌های استانی و آسیب‌های اجتماعی رایج برای اجرای فاز سوم طرح نظام جامع آموزشی، تربیتی خبر داد.

محمد کیانی گفت: تعداد کل بی‌سوادان تحت پوشش این نهاد یک‌هزار و 94 نفر زن و 430 نفر نیز مرد هستند که از بین زنان بی‌سواد معرفی شده، تعدادی با حضور در کلاس‌های آموزشی مهارت‌های موردنظر را یاد گرفتند.

وی، فاز سوم طرح نظام جامع آموزشی را بررسی سبک زندگی ایرانی توصیف کرد و افزود: در این طرح که با محوریت خانواده اجرا می‌شود، ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزش، تقویت مشارکت‌های اجتماعی و توانمندی فکری و فرهنگی خانواده‌ها بیشتر مدنظر است.

کیانی در پایان توجه و حمایت از نهاد مقدس خانواده را در راستای تضمین سلامت جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: خانواده پایه‌گذار بخش مهمی از سرنوشت جامعه و انسان است، چراکه در تعیین خط مشی زندگی اخلاق، سلامت روح و جسم این خود تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول