اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل هشدار داد

استفاده از ماده مخدر شیشه در برخی آرایشگا‌ه‌های زنانه

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: متأسفانه در برخی از آرایشگاه‌های زنانه شاهد استفاده از مواد مخدر شیشه هستیم که برای زیبایی و به صورت نادرست استفاده می‌شود.

استفاده از ماده مخدر شیشه در برخی آرایشگا‌ه‌های زنانه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: متاسفانه در برخی از آرایشگاه‌های زنانه شاهد استفاده از مواد مخدر شیشه هستیم که برای زیبایی و به صورت نادرست استفاده می‌شود، در حالی که این ماده نه تنها در زیبایی تاثیر‌گذار نیست، بلکه اعتیاد‌آور است.

وی به تبلیغات گسترده ماهواره‌ای در این زمینه و همچنین ترغیب دانش‌آموزان و دانشجویان به استفاده از شیشه به عنوان ماده آرامش‌بخش و تمر‌کز‌آفرین اشاره کرد و یادآور شد: خانواده‌ها باید به هوش باشند تا در ایام امتحانات دانش‌آموز و دانشجو با استفاده از این مواد معتاد نشده و به دور از مصرف چنین مواد اعتیاد‌آور به فکر سلامتی خود باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به 20 عامل اصلی گرایش جوانان به مواد مخدر خاطرنشان کرد: گاه مواد مخدر با اهداف سیاسی ترویج می‌شود ولی ما در قبال گستردگی ورود و توزیع مواد مخدر و گاه مصرف آن هیچ حرکت هشدار ‌دهنده و آگاهی‌بخش نکرده‌ایم، در حالی که صدها شبکه ماهواره‌ای استفاده از مواد مخدر صنعتی مانند شیشه را تبلیغ می‌کنند و به گونه‌ای القا می‌کنند که این مواد اعتیاد‌آور نیست.

خدادادی به دستگیری تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در استفاده افراطی از مواد مخدر شیشه به ویژه در ایام امتحانات اشاره کرد و گفت: ما در حد پیشگیری و مقابله با این پدیده زشت سعی کردیم به خانواده‌ها هشدار داده و حتی آرایشگاه‌های زنانه‌ای که مبادرت به این کار می‌کنند را تعطیل کنیم.

این مسئول عنوان کرد: این نهایت بی‌توجهی ماست که دانش‌آموز و دانشجو با تبلیغات ماهواره به سمت اعتیاد رفته و از مخرب‌ترین مواد افیونی نظیر شیشه استفاده کند، در حالی که ما نتوانیم آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی کافی از مضرات آن را انجام دهیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان داشت: در مقابل این تهدیدات اقدامات بازدارنده ما در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف است و در کاهش چنین آسیب‌هایی معاونت پیشگیری از آسیب‌ها شکل گرفته، چرا که معتقدیم پیشگیری مقدم بر درمان و دفع بهتر از رفع است و هرگونه هزینه‌کرد در بحث پیشگیری یک سرمایه‌گذاری عظیم است.

خدادادی افزود: در حقیقت با این هزینه‌کردها جلوی هزینه‌های سرسام‌آور و سنگین حوزه درمان را می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم بیشتر از این به سلامت جوانان جامعه لطمه وارد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود به مغفول بودن امر پیشگیری در سال‌های گذشته و ایجاد یک معاونت مستقل پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری اشاره کرد و اذعان داشت: در این معاونت مباحث مختلف به ویژه در حوزه جرایم و آسیب‌های اجتماعی مطرح شده و فاز عملیاتی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/62004/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول