اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب گرگان:

زنان گلستانی امسال مهریه خود را کمتر اجرا گذاشتند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب گرگان با بیان کاهش درخواست مهریه در سال‌جاری توسط زنان گلستانی گفت: زنان گلستانی امسال کمتر مهریه خود را به اجرا گذاشتند.

زنان گلستانی امسال مهریه خود را کمتر اجرا گذاشتند

به گزرش خبرگزاری فارس از گرگان و به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، عباس پوریانی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان با غلط خواندن تصور اینکه مهریه‎های سنگین، ضامن خوشبختی و تداوم خانواده است، اظهار داشت: در پرونده‎های خانوادگی بارها شاهد بوده‎ایم که مهریه‎های سنگین در برخی موارد بسترساز تشدید اختلاف و جدایی زوجین شده است.

وی ادامه داد: امسال در مقایسه با سال گذشته با وجود رشد هشت درصدی طلاق در استان، درخواست مهریه دو درصد کمتر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با ابراز تأسف از روند رو به رشد طلاق در جامعه، خاطرنشان کرد: تنوع و پیچیدگی دعاوی خانوادگی سبب ازدحام و تشکیل پرونده‎های متعدد در محاکم می‎شود؛ به طوری که در برخی موارد به موازات یک پرونده اختلاف خانوادگی، 70 پرونده دیگر نیز در محاکم تشکیل شده است.

پوریانی در پاسخ به سئوال دانشجویان درباره طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‎های طلاق تصریح کرد: بخشی از طولانی شدن این روند، اخلاقی است؛ چراکه قضات امیدوار هستند زوجین در این مدت از جدایی منصرف شوند.

وی با بیان اینکه طلاق جرم نیست، اما آسیب‎های اجتماعی ناشی از آن بر گسترش جرم در جامعه و بروز ناهنجاری‎های اجتماعی تأثیرگذار است به زوج‎های جوان توصیه کرد که از تجربه و نصایح افراد خیرخواه برای تداوم زندگی مشترک و استحکام خانواده استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با هشدار درباره خطرات وسایل ارتباط جمعی مانند ماهواره و اینترنت عنوان کرد: برخی شبکه‎های ماهواره به صورت هدفمند با ترویج خشونت و مجاز شمردن خیانت زوجین به یکدیگر برای سست کردن بنیان خانواده در ایران تلاش می‎کنند.

پوریانی با بیان اینکه برخی پرونده‎های فساد اخلاقی در استان مربوط به استفاده نادرست از اینترنت است از خانواده‎ها خواست مراقب ارتباطات فرزندان خود در شبکه‎های اجتماعی باشند.

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول