اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت آبیک:

زنان نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فنی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با بیان اینکه 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: داوطلبان سلامت از قشر زنان هستند که نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا می‌کنند.

زنان نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، معاون فنی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در همایش تجلیل از داوطلبان سلامت شهرستان آبیک که در سالن شهید شیخ حسنی برگزار شد، اظهار داشت: توسعه هر جامعه‌ای در گرو توانمندی و مشارکت آحاد جامعه در عرصه‌های گوناگون است.

محمد بابایی افزود: کسانی که در عرصه علم بهداشت و پزشکی فعالیت می‌کنند، معتقدند که جامعه سالم باید افراد توانمند داشته باشد تا بتواند با شناسایی عوامل تأثیرگذار بر زندگی فردی و اجتماعی به توانایی رسیده و با آشنایی و اتخاذ رفتارهای صحیح بهداشتی در راستای سطح ارتقای سلامت خود گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

بابایی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات انجام شده متأسفانه سواد سلامت جامعه پایین است گرچه این سواد با تحصیلات دانشگاهی افراد جامعه متفاوت است بلکه منظور افزایش اطلاعات افراد جامعه در زمینه سلامت و بهداشت است.

معاون فنی و اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک تصریح کرد: مشارکت اجتماعی که خود سرمایه اجتماعی است بیانگر رابطه افراد و اعتماد به یکدیگر می‌باشد و باید این امر در جامعه پررنگ شود که متأسفانه به این مهم در جامعه کم‌تر اهمیت داده شده است.

بابایی با بیان اینکه 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: داوطلبان سلامت از قشر زنان هستند که نقش بسزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: بانوان از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند که داوطلبان سلامت می‌توانند با افزایش اطلاعات و آگاهی بخشی به زنان در زمینه‌های مختلف سلامت به ارتقای سطح سلامت این قشر جامعه کمک فراوانی کنند.

بابایی اذعان داشت: داوطلبان سلامت حلقه ارتباط مسئولان شبکه بهداشت و درمان با مردم هستند و در انتقال مشکلات بهداشتی مردم به مسئولان شبکه بهداشت و درمان تأثیرگذار هستند.

بابایی عنوان کرد: فعالیت‌های داوطلبان سلامت 30 تا 35 درصد از شاخصه‌های بهداشت را ارتقا بخشیده است.

وی اضافه کرد: درصدد افزایش تعداد داوطلبان سلامت و جذب آن‌ها هستیم.

گفتنی است در این همایش از 28 داوطلب این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/77006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول