اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تحقق 131 درصدی اشتغال در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تحقق 131 درصدی تعهد اشتغال را در استان به رغم تعهد کمتر از این میزان شاهد هستیم.

تحقق 131 درصدی اشتغال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه کمیته اشتغال استان اردبیل با اشاره به برگزاری جلسات مستمر شورای اشتغال استان و تحقق 131 درصدی این موضوع در سطح استان اظهار داشت: به رغم تعهد 43 هزار و 907 نفری ایجاد اشتغال در استان در پایان سال 91 شاهد تحقق اشتغال برای 57 هزار و 309 نفر در استان بودیم که نسبت به تعهد انجام شده این رقم بالاتر است.

وی عنوان کرد: همه این استخدام‌ها استخدام رسمی 30 ساله با حقوق و بیمه تضمین شده نبوده است چرا که هدف از اشتغال نیز چنین الزاماتی نیست بلکه ما در تعهد اشتغال استان سعی کردیم با پرداخت تسهیلات اعم از مشاغل خانگی و خوداشتغالی برای بیکاران صاحب مهارت، فرصت اشتغال و کسب در‌آمد فراهم کنیم.

استاندار اردبیل افزود: برخی‌ها به اشتباه ایراد می‌گیرند که این 57 هزار اشتغال مربوط به اشتغال رسمی با حقوق و مزایای ثابت نیست که ما خود اعلام می‌کنیم در بحث اشتغال به ویژه خوداشتغالی و مشاغل خانگی چنین هدف‌گذاری مدنظر نیست بلکه هدف دولت از پرداخت این تسهیلات اعطای وام به متقاضیانی است که صاحب مهارت بوده و امکان اشتغال برای آنها وجود دارد.

نیکزاد با بیان اینکه در این زمینه راست‌آزمایی نیز توسط وزارت کار انجام می‌شود، ادامه داد: در این راست‌آزمایی انحراف‌ها به دستگاه‌های ذیربط گوشزد شده و به صورت منطقی با این رویه برخورد می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: در بخش کشاورزی نیز استان اردبیل 132 میلیارد تومان سهمیه داشته که با نرخ سود هفت درصد این تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت می‌شود که در این زمینه سه برابر سهمیه استان تشکیل پرونده انجام شده و 100 درصد پرونده‌ها نیز به شعب بانک کشاورزی ارسال شده است.

رئیس شورای اشتغال استان توجه به بخش کشاورزی را اولویت اول توسعه استان برشمرد و افزود: در این زمینه به ارزش 100 میلیارد تومان طرح در بانک‌ها به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و حدود 70 میلیون تومان بانک‌ها تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

نیکزاد با قدردانی از سه دستگاه برتر حوزه اشتغال و همچنین دستگاه برتر جذب تسهیلات بخش کشاورزی از ادامه پرداخت تسهیلات در سال 92 بنا به دستور رئیس جمهور خبر داد.

واگذاری مسکن مهر را به خاطر افتتاح رسمی به تاخیر نمی‌اندازیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود به سهمیه 5 هزار و 680 واحدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان اشاره کرد و یادآور شد: 83 درصد از این میزان به مرحله عقد قرارداد رسیده که امیدواریم تا آخر فروردین ماه 100 درصد سهمیه مسکن روستایی به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و پرداختی‌ها نیز به سرعت انجام شود.

رئیس شورای مسکن استان به حوزه مسکن شهری و مهر و خدمات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما واگذاری و افتتاح پروژه‌های مسکن مهر را به خاطر افتتاح‌های رسمی به تاخیر نمی‌اندازیم بلکه با مهیا بودن آب، برق و گاز و دادن دفترچه اقساط به متقاضیان کلید را برای سکونت آنها تحویل می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود تصریح کرد: برخی از خانواده‌ها به دلیل وعده‌ای که مسئولان در تحویل چند ماهه مسکن به آنها داده‌اند پول رهن خود را از موجر دریافت کرده‌اند که امیدواریم در موعد مقرر واحدها تحویل متقاضیان داده شده و مشکلی از این بابت متوجه مردم نشود.

انتهای پیام/62005/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول