اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

همایش ملی سبک زندگی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد گفت: همایش ملی سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

همایش ملی سبک زندگی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امام جمعه بجنورد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه شأن و نزول سبک زندگی با سفر مقام معظم رهبری در استان کلید خورد اظهار کرد: بر اساس رایزنی‌هایی که با وزیر ارشاد انجام شده مقرر شد طرح برگزاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی به وزارت ارشاد ارسال و با حمایت‌های آن به شکلی فاخر آن را در مهرماه سال اینده برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی افزود: باید ستاد برگزاری این همایش تشکیل و شورای فرهنگ عمومی برگزار کننده این همایش باشد.

وی همچنین به هفته برکت و بصیرت اشاره کرد و گفت: باید در آستانه سالروز سفر رهبری به استان فضای ورود را بازسازی کنیم و با نام‌گذاری هر روز و برگزاری مراسم در قالب دعوت از گروه‌هایی که با مقام معظم رهبری ملاقات داشتند نسبت به آماده سازی این ایام در کنار برگزاری این همایش گام برداریم.

رئیس مرکز ستاد رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه مساجد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، افزود: در حال حاضر ساختار فیزیکی مساجد استان مشکل دارد و باید زیرساخت‌های فرهنگی استان به سمتی برود تا فضاهای مورد نیاز هنگام ساخت در نظر گرفته شود.

وی به اهمیت مقوله کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج آن اشاره کرد و گفت: باید نیاز سنجی برای اهدای کتاب توسط دستگاه‌ها به مساجد انجام گیرد.

یعقوبی ایجاد کمیته تخصصی کتاب‌شناسی را برای اهدای کتاب بر اساس نیاز مناطق مختلف مساجد ضروری دانست و اظهار کرد: این امر سبب می‌شود تا بیت‌المال به درستی هزینه شود.

وی همچنین به ایجاد سالن مطالعه، فضای ورزشی در مساجد و مصلی‌ها تاکید کرد و گفت: آمادگی لازم برای در اختیار گذاشتن فضای مصلی به منظور ایجاد کتابخانه، فضای ورزشی وجود دارد و مساجد می‌توانند با الگوپذیری از مصلی نسبت به ایجاد چنین فضاهایی برای جذب جوانان اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیز با توجه به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان و طرح سبک زندگی اسلامی برگزاری همایش سبک زندگی را در استان رسالتی مهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد: برگزاری این همایش بتواند به ارتقاء فرهنگ عمومی بر اساس سبک زندگی اسلامی کمک کند.

حسین ثابت‌قدم‌وحید همچنین از برگزاری نمایشگاه مد و لباس در اردیبهشت ماه سال آینده در استان خبر داد و اظهار کرد: سند جامع ازدواج آگاهانه، به هنگام، آسان و پایدار در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دارد.

به گزارش فارس، تشکیل کمیته توزیع کتاب با مدیریت مرکز رسیدگی به امور مساجد، به سازی مساجد از طریق شورای فرهنگ عمومی و برگزاری مراسم در آستانه تودیع و معارفه امام جمعه بجنورد به منظور تجلیل از آیت‌الله مهمان‌نواز از جمله پیشنهادهای مطرح شده در نشست بود.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول