اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بجنورد مطرح کرد

سبک زندگی دینی رویشی در دل هویت اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای بجنورد با اشاره به منویات رهبر انقلاب اسلامی در سفر امسال به استان درباره ضرورت تغییر سبک زندگی گفت: باید تغییر سبک زندگی جدی گرفته شود.

سبک زندگی دینی رویشی در دل هویت اسلامی

ابراهیم امانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه سبک زندگی موضوع مهم و مرتبط با زندگی فردی و اجتماعی است، اظهار کرد: سبک زندگی الگویی بوده که افراد در زندگی فردی و اجتماعی و توجه بیشتر به آن می‌توانند حرکت خود به سمت و سوی سعادت و کمال را تحقق ببخشند.

وی با اشاره به مکاتب الهی و حتی مکتب‌های فکری و سیاسی که برای رسیدن به آرمان‌ها تعریف و تبیین شده است، گفت: در این زمینه الگوی از تعاملات انسانی در زمینه ارتباط انسان با خداوند، ارتباط انسان با طبیعت و ارتباط انسان با خویشتن ترسیم شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بجنورد نظر اندیشمندان علوم اجتماعی را در حوزه سبک زندگی مجموعه‌ای از رفتارها و کنش‌ها دانست که فرد آن‌ها را به کار می‌گیرد تا نه فقط نیازهای جاری، ‌بلکه نشان دهنده هویت شخصی افراد می‌باشد، تعریف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی در سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی قابل بررسی است، افزود: توجه به این مهم زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها را تضمین می‌کند.

امانی از سبک زندگی به عنوان برگرفته از فرهنگ جامعه و متأثر از نیاز انسان‌ها یاد کرد و گفت: اگر می‌خواهیم سبک زندگی را تحلیل و درک کنیم، لازم است تا عناصری را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده و میل جامعه را به این سمت سوق دهیم.

وی در عین حال با اشاره به اینکه سیاست‌های تحمیلی و اجباری باعث خروج جامعه از روند طبیعی و واقعی آن می‌شود، خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوع سبک زندگی یک ملت کار ساده‌ای نیست و باید در متن مردم، با مردم این موضوع بررسی و برای تحقق آن تلاش شود.

انتهای پیام/63002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول